آموزش و ترفند

ترفند آموزش بوت: نصب ویندوز از طریق فلش یو اس بی (YUMI)

خب یکی از ترفند هایی که امروز برای شما در نظر گرفتیم نحوه نصب ویندوز های سری ۷ و ۸ یا ۸٫۱ از طریق یو اس بی بوت است که در ادامه آن را شرح می دهیم.برای انجام هر کدام از این کارها به یک فلش‌ جداگانه احتیاج خواهید داشت.یک برنامه در زمینه نصب و بوت ویندوز از طریق یو اس بی به نام YUMI وجود دارد که از طریق آن می توانید چند سیستم عامل مختلف را بوت کنید. در حقیقت این برنامه نوعی بوت چندگانه Multi Boot است. با YUMI ابتدا فلش شما تبدیل به یک فلش Bootable شده و سپس بسته به حجم فلش (۲ ، ۴ ، ۸ و … گیگ) می‌توانید انواع و اقسام نرم‌افزارهای قابل بوت مانند Clean-Up tools را بر روی آن بریزید. علاوه بر اینها، YUMI می تواند دیسک قابل بوت شما را مجهز به منوی ساده ای کند که هر بار که خواستید مجددا ویندوز نصب کنید، از این منو استفاده کنید. این سیستم برای آن دسته از افرادی است که واقعا در طول روز نسبتا زیاد احتیاج به نصب ویندوز های مختلف پیدا میکنند و به قول گفتنی کارشان است.
بعد از معرفی YUMI، سراغ نحوه ساخت یک فلش درایو با قابلیت بوت چندگانه با استفاده از این برنامه استثنایی خواهیم رفت.
شما می توانید این برنامه را از این لینک دانلود کرده و آن را اجرا کنید. برنامه نیازی به نصب ندارد و Portable است.
در مرحله نصب ،این برنامه به شکل دیگر برنامه های ویندوزی است و یک سری گزینه های پیش فرض در اختیار دارد که با اتصال یو اس بی می توانید در گزینه نصب آن را انتخاب نمایید.
اگر گزینه ی مورد نظر شما در جدول نبود. گزینه ی Try an Unlisted ISO رو انتخاب کنید. پس از آن گزینه Download The ISO را برگزینید و فایل ISO مورد نظر خود را از لینک هایی که YUMI در اختیارتان قرار می دهد، دانلود کنید. اگر فایل ایزو را در هارد سیستم دارید آن را انتخاب کرده و در نهایت بر روی آیکن Create کلیک کنید. اگر تمایل به دانلود این فایل ها ندارید، برای ساخت فایل ISO می توانید از برنامه های Nero یا Power ISO استفاده کنید.
بعد از این مراحل فایل ISO ساخته می شود و روی فلش ریخته شده. برنامه Yumi از شما خواهد پرسید که آیا تصمیم دارید برنامه یا سیستم‌عامل دیگری را به فلش اضافه کنید یا خیر که بسته به انتخاب شما به مرحله بعد می رویم و یا این که این مراحل دوباره تکرار می شند..
خب از این پس با ری استارت کردن سیستم و تنظیمات بایاس و تنظیم کردن بوت به یو اس بی زمانیکه کامپیوتر برای شروع به کار بالا می‌آید، Yumi تمامی برنامه‌ها و سیستم‌عامل‌هایی که بر روی فلش‌مموری ذخیره کرده‌اید را برایتان لیست می‌کند تا بتوانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
بدین ترتیب می‌توانید یک فلش‌مموری با گنجایش بالا تهیه کرده و برنامه‌ها و سیستم‌عامل‌های مورد نیازتان را بر روی آن ریخته و بنا بر نیازتان از هر یک از آنها استفاده کنید و به راحتی به منو های قبلی باز گردید.
بوت

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا