اخبار

تصاحب شرکت Movidius توسط اینتل

افزودن فناوری واحد پردازشگر بینایی شرکت تازه‌کار موویدیوس به فناوری RealSense اینتل، یک ترکیب عالی برای اتومبیل‌های خودران تشکیل می‌دهد تا بتوانند به‌صورت سه‌بعدی اطراف خود را ببینند و درک کنند و بر اساس آن، به ناوبری بپردازند.

 کمتر از یک ماه پس از تصاحب شرکتی تازه‌کار برای توسعه تراشه جدید کامپیوتری برای یادگیری عمیق، اینتل باز هم درنظر دارد یک شرکت دیگر را نیز این بار متخصص در زمینه هوش مصنوعی، به مجموعه خود بیفزاید. گفته می‌شود تصاحب شرکت Movidius با هدف تقویت فناوری RealSense در «بینایی کامپیوتری» اینتل انجام شده است.

با اینکه هیچ‌یک از دو شرکت از رقم مورد توافق در معامله صحبت نکرده‌اند، اما شنیده‌ها حاکی است اینتل برای این معامله، ۳۶۲ میلیون دلار خرج کرده است.

شرکت موویدیوس که در سال ۲۰۰۶ و در ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده پایه‌گذاری شد، متخصص در طراحی تراشه‌های کامپیوتری برای پردازش بینایی (vision processing) است. اینتل می‌گوید با کمک این فناوری خواهد توانست فناوری RealSense خود را به پلتفرمی کامل و دائمی تبدیل کند.

جاش والدن (معاون ارشد اینتل و مدیرعامل گروه فناوری‌های نوین در این شرکت) روز گذشته در یک پست وبلاگی چنین نوشت: «توانایی در ردیابی، ناوبری، تشخیص، و شناسایی حس‌ها و اشیاء با استفاده از سیستم‌های تراشه‌ای (SoCs) کم‌مصرف و با عملکرد بالای موویدیوس به اینتل کمک خواهد کرد تا در عرصه‌هایی که گرما، عمر باتری و عواملی از این دست بسیار کلیدی هستند، فرصت‌های جدیدی پدید بیاورد.»

او افزود: «به‌ویژه، ما درصدد استفاده از این فناوری برای واقعیت تجمعی (AR)، واقعیت مجازی (VR)، و واقعیت ادغامی (MR)، پهبادها، روباتیک، دوربین‌های امنیت دیجیتالی و فراتر از آن هستیم.»

در این میان، رمی ال-کوازان (مدیرعامل موویدیوس) نیز می‌گوید: «افزودن فناوری واحد پردازشگر بینایی (VPU) موویدیوس به فناوری RealSense اینتل، یک ترکیب عالی برای اتومبیل‌های خودران تشکیل می‌دهد و بدین‌ترتیب خواهند توانست به‌صورت سه‌بعدی اطراف خود را ببینند و درک کنند و بر اساس آن، به ناوبری بپردازند.»

منبع : ایتنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا