اخبار

تصاویری از قالب صفحه نمایش گوشی های جدید آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ مکس اپل

چند وقت پیش متوجه شدیم که گوشی­ که در دستان مدیر عامل شرکت Foxconn دیده شده بود، مدل جدید گوشی­های این برند یعنی آیفون ۱۱ نمی­باشد. در چند روز اخیر حواشی دیگری پیرامون این برند محبوب شنیده شده است. یکی از اعضای Weibo دو عکس را به اشتراک گذاشت که گفته می­شود در آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ مکس استفاده خواهد شد.

بر اساس این دو تصویر، سه دوربین مربعی شکل در پشت هر دو مدل تعبیه گردیده است. پیش­بینی می­شود که هر سه دوربین دارای قابلیت ۱۴ مگاپیکسلی بوده، و یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با لنزهای تله­فوتو و یک سنسور ToF نیز در آن تعبیه شده است. این سنسور زمانی را که طول می­کشد تا اشعه مادون قرمز به جسم برخورد کرده و به گوشی بازگردد را اندازه می­گیرد. این دیتاها برای بدست آوردن اطلاعات دقیق از عمق مورد استفاده قرار گرفته و به اپل این امکان را می­دهد تا ویژگی­های منحصر به فردی چون Face ID و Augmented Reality را در گوشی خود به کار گیرد.

پیش از این گزارشی از ژاپن منتشر شد که بیان می­کرد که آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ مکس اپل به ترتیب مجهز به پنل­های OLED 5/6 و ۱/۶ اینچی خواهند بود. آیفون XR صفحه نمایش LCD با اندازه نامشخص دارد. با این حال، آنالیزور اپل مینگ-چی­کو می­گوید که مدل­های سال ۲۰۱۹ اپل دارای اندازه­ای مشابه مدل­های ۲۰۱۸ این برند می­باشند. این بدین معنیست که وی­ انتظار آیفون ۱۱ مکس ۴/۶ اینچی، آیفون ۱۱ ۸/۵ اینچی و آیفون XR 1/6 اینچی را دارد.

چیزی که از این تصاویر منتشر شده مشخص نیست این است که آیا اپل از نوع  شارژ  USB Type-C برای آیفون­های ۲۰۱۹ خود استفاده می­کند یا خیر. ماه قبل “کو” گفته­بود که از پورت نوری خود برای حداقل یک سال دیگر استفاده خواهد کرد. چیزی که در گوشی­های جدید اپل، به جای پورت شارژ جدید، می­توان دید، چیزی است که “حالت زیر آب” نامیده می­شود. این ویژگی به کاربر این امکان را می­دهد که حتی در زیر آب هم از سنسورهای لمسی و دوربین آن استفاده کند. اما این برند قطعا چیز مهمی را در ارتباط با حالت زیر آب پوشانده است. از سنسور نور محیط برای اندازه گیری میزان نور در زیر آب استفاده کرده و مدارهایی برای اندازه­گیری عمق سنسور تصویر طراحی شده است؛ از این رو یک آیفون در “حالت زیر آب” ممکن است قادر به تنظیم تعادل رنگ تصاویر گرفته شده در زمانیکه کاربر و گوشی هر دو زیر آب هستند، باشد. بدون این قابلیت تصاویری که در زیر آب گرفته شده­اند تاریک و نامشخص خواهند بود.

هر دوی آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ مکس IP68 درجه بندی شوند. این یعنی این که هر دو گوشی ضد گرد و غبار بوده و می­توانند در عمق ۵ فوتی به مدت ۳۰ دقیقه با قی بمانند. این که آیا اپل برای گوشی آیفون SR خود قابلیت ضد آبی را ارتقا بخشیده است، نامشخص می­باشد. این مدل IP67 است، بدان معنی که آن نیز ضد گرد و غبار بوده و می­تواند به مدت نیم ساعت در عمق ۳ فوتی زیر آب قرار گیرد.

سه مدل جدید آیفون مانند دیگر مدل­های این کمپانی در سپتامبر سال جاری روانه بازار خواهند شد. در صورت همکاری شرکت اپل با کمپانی کوالکوم، به اپل امکان استفاده از پردازشگر­های پشتیبان اینترنت ۵G را می­دهد، که البته برای مدل­های امسال آن دیگر استفاده از این پردازشگرها دیر شده است. در سال آینده شاهد طراحی کاملاً جدیدی برای گوشی­های هوشمند اپل خواهیم بود. علاوه بر ظاهر جدید، انتظار می­رود که اپل از چیپست­های نسل ۵G و همچنین یک آیفون قابل خم شدن، را به بازار ارائه دهد. کمپانی اپل به دنبال استفاده از یک تکنولوژی خاص برای محافظت از گوشی­های خود از سرما و ترد شدگی است.  در طول فصل سرما دمای هوای پایین باعث آسیب­پذیری بیشتر صفحه­ نمایش­های انعظاف پذیر می­گردد. راه حل اپل این است که بخش­هایی از صفحه نمایش را حرارت داده را زمانی که دمای بیرون سرد است، آن را خم پذیر کند. اپل آخرین کمپانی سازنده گوشی همراهی خواهد بود که پیشنهاد ساخت گوشی قابل انعظاف را می­دهد.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا