اخبار

تصویر جدیدی از پنل آیفون ۷ نشان می دهد که دکمه‌ی هوم حذف شده است !!!

بعد از گذشت یکی دو روز نسبتا آرام در دنیای آیفون‌های اپل، حالا به تازگی تصویر جدیدی از پنل جلوی آیفون ۷ لو رفته است که اگر این تصویر واقعی باشد و از بدنه‌ی واقعی نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اپل گرفته شده باشد، می‌توانیم شاهد یک تغییر بسیار مهم در آیفون ۷ باشیم: حذف دکمه‌ی هوم فیزیکی!
 
چندی پیش نیز تصاویری از پنل جلوی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را برایتان منتشر کردیم که در آن تصاویر مشخص شد که آیفون ۷ دارای یک نمایشگر ۴.۷ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی خواهد بود و نمایشگر ۵.۵ اینچی مدل ۷ پلاس نیز با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسلی تولید خواهد شد. این رزولوشن‌ها نسبت به رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسلی آیفون ۶ اس و ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسلی آیفون ۶ اس پلاس پیشرفت چشمگیری داشته‌اند.
 
شاید رزولوشن نمایشگر برای بسیاری از کاربران موضوع مهمی به نظر برسد، اما چیزی که طرفداران آیفو‌نهای اپل بسیار درباره‌ی آن کنجکاو هستند و دوست دارند که از آن مطلع شوند، اوضاع دکمه‌ی هوم این اسمارت فون است. شایعات زیادی در چند ماه اخیر منتشر شده که نشان می‌دهد اپل علاقه‌ی زیادی به حذف دکمه‌ی هوم سخت افزاری دارد و این حذف کردن به همراه جایگزینی این دکمه با یک دکمه‌ی خازنی در زیر نمایشگر آیفون بعدی اپل انجام خواهد شد.
 

تصویر لو رفته از پنل جلوی آیفون ۷ به حذف دکمه‌ی هوم اشاره می‌کند
 
حالا با توجه به تصویر جدیدی که از پنل جلوی آیفون ۷ منتشر شده است، گویا اپل تصمیم خود را نهایی کرده و قصد دارد که برای اولین بار در تاریخ گوشی‌های آیفون، یک مدل بدون دکمه‌ی هوم سخت افزاری را روانه‌ی بازار کند. در این تصاویر که طبق ادعای منتشرکنندگانش مربوط به پنل‌های کاملا اسمبل شده‌ی آیفون ۷ هستند، ماژول‌های دکمه‌ی هوم سخت افزاری جای خود را به قطعات الکترو مغناطیسی داده‌اند که قرار است همان حس کلیک کردن و فشردن دکمه‌ی سخت افزاری را به کاربر القا کنند.
 
حتی در گذشته شایعاتی نیز شنیده ایم که اپل قصد دارد از یک موتور هپتیک اختصاصی برای ایجاد بازخورد لمسی برای کاربران آیفون ۷ استفاده کند تا این کاربران همان حسی که هنگام فشردن دکمه‌ی واقعی دریافت می‌کردند تا از لمس دکمه‌ی خازنی نیز دریافت کنند.
 
البته این موضوع هم گفتنی است که تصاویر زیادی تا به حال از آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس منتشر شده است که در تمام این تصاویر، دکمه‌ی هوم فیزیکی بر روی پنل جلوی آیفون ۷ قرار داشته است؛ بنابراین در حال حاضر همه چیز ۵۰ – ۵۰ است و تا زمان منتشر شدن اطلاعات بیشتر، نمی‌توانیم درباره‌ی حذف دکمه‌ی هوم و یا باقی ماندن آن بر جای خود اظهار نظری داشته باشیم. طبق گزارش‌های منتشر شده تا به حال، گویا این آیفون قرار است که در کنفرانس روز ۷ سپتامبر (۱۷ شهریور ماه) و به صورت رسمی توسط اپل رونمایی شود.

 
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا