اخبار

تضمین امنیت جانی موتورسواران با تکنولوژی جدید

همانطور که می دانید موتورسواران در مقایسه با رانندگان خودرو،امنیت بسیار پایین تری حین حرکت دارند و راکبان این وسایل نقلیه دوچرخ،در خطر پرتاب شدن حتی با ضربه ها و برخورد های کوچک در سرعت های بالا قرار دارند.
بیشترین خطری که آن ها را تهدید می کند ضربات مغزی حاصله از تصادفات است.تولید کلاه ایمنی برای حفظ جمجمه موتورسواران مدت های بسیار طولانی بود که یکنواختی را تجربه می کرد،اما مهندسان یک شرکت استرالیایی با تولید یک محصول جدید تحولی اساسی در صنعت ساخت کلاه ایمنی برای موتورسواران رقم زدند که طبق ادعای سازنده ایمنی موتورسواران را دو برابر خواهد کرد.
اما در مورد حفظ سلامت سایر قسمت های موتورسواران چه؟چه چیزی قرار است هنگام پرتاب شدن یا ضربه خوردن،صدمات ناشی از آن ها را به حداقل کاهش دهد؟
فناوری کیسه های پوشیدنی به این منظور به وجود آمده که از جدیدترین محصولات این صنعت می توان کیسه هوای پوشیدنی D-Air را نام برد.
گفتنی است این تکنولوژی بسیار بسیار کاربردی به عنوان یکی از فناوری های شاخص جهان در سال ۲۰۱۵ معرفی شده است.
 
D-Air (3)
 
این تکنولوژی جدید ابتدا در اروپا مورد آزمایش و استفاده قرار گرفت و حالا سر از آمریکا نیز درآورده است و موتورسواران می توانند سلامت خود را تا حد زیادی با آن تضمین کنند.
اگرچه در حوزه فناوری نام برده محصولات زیادی در گوشه و کنار دنیا به وجود آمده اند که معمولا تمامی آنها دارای زائده افسار مانندی هستند که به سیستم حرکتی متصل شده و در حین پرتاب شدن راکب عمل می کنند،اما اگر موتورسیکلت سوار از روی سیستم حرکتی اش پرتاب نشود، این فناوری ها عمل نمی کنند.
این نقص سبب شده بود تا در بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا استفاده از این فناوری کارایی نداشته باشد،اما این نقص اساسی در محصول جدید یعنی D-Air بر طرف شده است.
D-Air (1)
D-Air (2)
برسی های اخیر نشان داده این محصول در مقایسه با سایر فناوری های مشابه، عملکرد بهتری داشته و ضمن آنکه زیبایی آن به عنوان یک فاکتور مهم در نظر گرفته شده، حفظ سلامت استفاده کننده را در زمان بروز تصادفات شدید تا حد قابل توجهی تضمین می کند.این کیسه هوا به حسگرهای مخصوصی تجهیز شده است که مبتنی بر حرکات استفاده کننده عمل می کند به طوریکه در صورت بروز تصادفات شدید و در حالی که احتمال پرتاب موتورسیکلت سوار یا دوچرخه سوار وجود نداشته باشد هم عمل می کند.
گفتنی است باد شدن این کیسه پوشیدنی در کسری از ثانیه (۳۰ میلی ثانیه) صورت می گیرد.
همچنین قیمت این محصول که خرید آن برای موتور سواران حرفه ای ضروری به نظر می رسد،۲۵۰۰ دلار اعلام شده است.
منبع : dainese

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا