اخبار

تعداد کاربران اینترنت در ایران چه تعداد است؟

همه گیر شدن استفاده از اینترنت و دسترسی آسان به شبکه اجتماعی، حداقل با دیدن میزان روزافزون استفاده از اپلیکیشن های پیامرسان و شبکه های اجتماعی و… برکسی پوشیده نیست، اما آیا براستی تمامی افراد در کشورمان یک کاربر اینترنت محسوب شده و باید منتظر درصدی بالاتر از ۷۰ یا ۸۰ % باشیم؟
یا اینکه مشاهدات تماما برحسب اتفاق در اطراف ما بوده و باید انتظار رقمی پایینتر از ۱۵ یا ۲۰ درصد به عنوان تعداد کاربران اینترنت در ایران داشته باشیم؟
حقیقت چیزی ما بین این ها، کمی نزدیکتر به احتمال دوم، است.
۳۷ میلیون ، تعداد کاربران اینترنت در ایران معادل ۴۷% جمعیت
تا مدتی قبل دسترسی به اینترنت و بهره بندن از مزایای آن یک سود و امتیاز مثبت برای کاربر محسوب میشد بطوری که وی را هم از لحاظ اجتماعی و هم از لحاظ موقعیت شغلی در وضعیت بهتری نسبت به دیگران قرار میداد.اما امروز دسترسی به اینترنت به عنوان یک الزام تلقی شده و افرادی که هنوز به مضر و پردسر بودن استفاده از تکنولوژی از جمله اینترنت اصرار می ورزند، در واقع خود را از قافله پیشرفت عقب می اندازند و بعید نیست که مدتی دیگر در زندگی اجتماعیشان نیز با مشکل مواجه شوند.
تعداد کاربران اینترنت در ایران
 
حال تعداد کاربران اینترنت در ایران که چیزی حدود ۳۷ میلیون اعلام شده نشانگر این موضوع است که غالب افراد جامعه رفته رفته بدین موضوع و اهمیت آن واقف شده و بیشتر به سبک زندگی مجازی روی می آورند.
 
طبق صحبت های معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز تعداد کاربران اینترنت در ایران ۳۷ میلیونی شده و ضریب نفود اینترنت به ۴۷ درصد رسیده است.
 
تعداد کاربران اینترنت در ایران
 
گفتنی است منظور از ضریب نفوذ، نسبت کاربران اینترنت به جمعیت کل کشور است که طبق آمار جدید تا رسیدن به نیمی از کل جمعیت کشور تنها ۳ درصد مانده است.
بد نیست بدانید که حدود ۲۸ میلیون از تعداد کاربران اینترنت در ایران از اینترنت پرسرعت استفاده می کنند که ۱۹ میلیون آن به لطف استفاده از گوشی های هوشمند برای اتصال به اینترنت فراهم شده است.
 
 
منبع : زوم تک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا