اخبار

تعداد کاربران فعال ماهیانه پین ترست به ۱۵۰ میلیون نفر رسید

پین‌ترست امروز اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهیانه‌ی این سرویس به ۱۵۰ میلیون نفر رسیده که در مقایسه با سال گذشته نشان از افزایش ۵۰ میلیونی دارد. پین‌ترست یک سرویس بوکمارکینگ و به اشتراک گذاری ایده‌ است. ۱۵۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه‌ی این سرویس بیش از ۷۵ میلیارد ایده را در این پین‌ترست به اشتراک گذاشته‌اند. به اشتراک گذاری این تعداد ایده نشان از افزایشی ۵۰ درصدی در مقایسه با سال گذشته دارد که طی آن پین‌ترست برای اولین بار آماری در رابطه با افزایش تعداد کاربرانش داد.
نیمی از کاربران پین‌ترست آمریکایی هستند و بیش از ۷۵ درصد از کاربرانی که جدیدا در این سرویس ثبت نام کرده‌اند، خارج از خاک آمریکا هستند. همچنین به نظر می‌رسد پین‌ترست جذابیت خود را برای کاربران مونث از دست داده، بطوریکه مردان بیش از ۴۰ درصد از کاربران این سرویس را تشکیل می‌دهند که در مقایسه با سال گذشته نشان از افزایش ۷۰ درصدی دارد.
شاید نگاه به آمار ۱۵۰ میلیون نفر کاربر فعال ماهیانه در مقایسه با سایر سرویس‌ها نظیر فیسبوک و توییتر چندان زیاد به نظر نرسد، حال آنکه به گفته‌ی بن سایبرمن، مدیر ارشد اجرایی پین‌ترست، این سرویس بیشتر یک ابزار شخصی است تا اینکه یک شبکه‌ی اجتماعی باشد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط سایبرمن، کاربران نه به دلیل دنبال کردن دوستان خود، بلکه در پی مشاهده‌ی ایده‌های جدید و در اختیار گذاشتن ایده‌های خود هستند.
از دیگر آمار‌های ارائه شده باید به ارائه‌ی بیش از ۱۰ میلیارد پین‌ترست در روز اشاره کرد که شامل بیش از ۳ تریلیون (سه هزار میلیارد) پیشنهاد در سال می‌شود. ماهانه بیش از ۱۵۰ میلیون جستجوی تصویری انجام می‌شود. همچنین باید به حضور بیش از یک میلیون کسب و کار در پین‌ترست اشاره کرد، حال آنکه در فیسبوک ۶۰ میلیون کسب و کار وجود دارد.
به نظر می‌رسد بخشی از پیشرفت‌های انجام شده در پین‌ترست از نظر آماری مربوط به امکانات جدیدی است که این سرویس در اختیار کاربرانش قرار داده است.

منبع pinterest
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا