اخبار

تلاش فیسبوک برای محافظت از باتری تلفن همراه

فیسبوک همانند بسیاری دیگر از شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن تلفن همراه نیز دارد و یکی از نکات مهم در اپلیکیشن‌ها، تاثیر آنان بر طول عمر و مصرف باتری دستگاه‌های مختلف است.
در اعماق اولین مرکز داده فیسبوک در تپه‌های پرینویل، یک سری ۶۰ تایی از سرور قرار دارد. هرکدام از آن‌ها خانه ۳۲ تلفن هوشمند است که یکی از نسخه‌های اپلیکیشن موبایل فیسبوک را اجرا می‌کنند. شرکت این بخش را آزمایشگاه تلفن همراه نام می‌برد و برای آزمایش نرم‌افزار فیسبوک بر روی تلفن‌های قدیمی‌تر است تا بفهمد آیا کدهای جدید، هرچند جزیی باعث تضعیف باتری تلفن می‌شود یا خیر. برای صاحبان تلفن‌های هوشمند که دستگاه‌های دو یا سه‌ساله رادارند و کاربران کشورهای درحال‌توسعه که دستگاه‌های ارزان‌تر را می‌خرند هنوز این آزمایشگاه یک بخش مهم محسوب می‌شود.
آنتوان ریورست عضو تیم مهندسی تولید فیسبوک یکی از قفسه‌ها را برای اولین بار پس از سه سال برای خبرنگاران باز می‌کند. در پشت درب فلزی سیاه‌رنگ ۳۲ دستگاه آیفون ۵C قرار دارد که همگی در بخش خوراک خبری هستند و عملکردهای مختلف را بر روی مصرف باتری، یا راه‌اندازی مجدد آزمایش می‌کنند. در هر ردیف سرور بیش از دوجین قفسه قرار دارد که برخی از آنان دستگاه‌هایی قدیمی مانند آیفون ۴ و نکسوس گوگل ۵s  وجود دارد. به‌طورکلی فیسبوک از ۲۰۰۰ تلفن همراه استفاده می‌کند.
 
facebook-lab
 
فیسبوک به بیش از ۱٫۶۵ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد و با احتساب اینکه هر حساب از یک دستگاه و سیستم‌عامل موبایل و شبکه اینترنت مختلف استفاده می‌کند، آن را تبدیل به یک عملیات بسیار پیچده می‌کند. تمام شرکت‌ها چنین سیستم عملیاتی مشابهی برای آزمایش نرم‌افزار تلفن همراه ساخته‌اند. در سال ۲۰۱۴ گوگل تستر اپلیکیشن موبایل Appurify واقع در سان‌فرانسیسکو را خرید. از سوی دیگر فیسبوک متوجه شد که شرکت به‌تنهایی از عهده این کار برنمی‌آید، به‌خصوص با توجه به قدرت محاسبات و فضای سروری که در مرکز داده اورگون خود داشت.
این مفهوم در فیسبوک با یک پروژه موسوم به سی‌تی‌اسکن آغاز شد. این سرویس سال گذشته توسعه یافت سایر اپلیکیشن‌ها را آزمایش می‌کنند تا ببینند این محصولات چگونه بر محصولاتی مانند فیسبوک و اینستاگرام اثر می‌گذارد.
پروژه سی‌تی‌اسکن برای مهندسینی که یک دستگاه تلفن همراه داشتند خیلی خوب پیش رفت اما نمی‌توانست تعداد فزاینده تلفن‌های همراه را پوشش دهد. از این‌رو فیسبوک تیم مهندسی تولید تشکیل داد و تصمیم گرفت از آزمایش‌های تک موبایلی فاصله بگیرد و حتی از شبیه‌ساز استفاده نکند. فیسبوک چندین بار این سیستم را آزمود تا به طراحی نهایی آن دست‌یافت.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا