اخبار

تلویزیون ملی چین، سامسونگ را به دلیل عدم فراخوانی گلکسی نوت ۷ به تبعیض محکوم کرد

کانال دولتی CCTV چین در واکنش به عدم تعویض گلکسی نوت ۷های عرضه شده در بازار چین این کمپانی کره‌ای را مورد انتقاد دادو محکوم به تبعیض کرد.
سی‌‌سی‌تی‌وی با انتشار گزارشی در وب‌سات خود به این موضوع اشاره کرده که سامسونگ با تکبر در مورد فراخوانی گوشی‌های هوشمند معیوبش عمل کرده و با تاکید بر این موضوع که نسخه‌های عرضه شده در بازار چین مشکلی ندارند، با چینی‌ها بصورت تبعیض‌آمیزی رفتار کرده است. همانطور که می‌دانید چین جزو برنامه‌ی فراخوان گلکسی نوت‌های جدید سامسونگ نیست، چراکه کره‌ای‌ها گوشی‌های عرضه شده در این کشور را فاقد باتری معیوبی عنوان کرده که در ۲.۵ میلیون دستگاه گلکسی نوت ۷ فراخوانی شده مورد استفاده قرار گرفته است.
سامسونگ تا پیش از عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ به بازار چین، مشکلاتی را در بازار چین داشت، بطوری که این کمپانی جایگاه خود را در میان پنج عرضه کننده‌ی برتر گوشی‌های هوشمند در چین از دست داده بود. به طور حتم مواضع چینی‌ها در خصوص عدم فراخوانی گلکسی نوت ۷ عرضه شده در بازار چین نمی‌تواند مشکلات این کمپانی را حل کند.
به نظر می‌رسد سی‌سی‌تی‌وی توجهی به گزارش سامسونگ در خصوص تامین‌کننده‌ی باتری‌های مورد استفاده در گلکسی نوت ۷های عرضه شده در چین نکرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط سامسونگ، باتری مورد استفاده در گلکسی نوت ۷هایی که هم‌اکنون در قالب محصولات بدون عیب راهی بازار جهانی شده، در کنار محصولات عرضه شده به بازار چین توسط کمپانی چینی Amperex Technology Limited تولید می‌شود. باتری‌هایی که در گلکسی نوت ۷ معیوب مورد استفاده قرار گرفته بود ساخت Samsung SDI بوده و در ویتنام و کره‌ی‌جنوبی تولید شده بود.
البته استناد چینی‌ها به گزارش‌هایی است که نشان از انفجار و آتش‌سوزی شماری از گلکسی نوت ۷ های عرضه شده در بازار چین دارد. پس از آنکه دو گزارش مبنی بر آنش‌سوزی گلکسی نوت ۷ در یکی از مراکز خرید چین منتشر شد، سامسونگ و ATL تحقیقاتی را انجام داده و به این نتیجه رسیدند که دلیل آتش‌سوزی این دو نسخه باتری نبوده است.
البته سامسونگ به این موضوع اشاره کرده که ۱۸۵۸ دستگاه گلکسی نوت ۷ مجهز به باتری معیوب که در چین بودند، فراخوانی شده‌اند، حال آنکه این موضوع نتوانسته نظر چینی‌ها را جلب کند. سامسونگ روز گذشته باردیگر در وب‌سایت چینی خود اعلام کرد که گوشی‌های عرضه شده در بازار چین فاقد مشکل باتری هستند. سامسونگ تا این لحظه پاسخی به ادعاهای مطرح شده در تلویزیون ملی چین نداده است.
این برای اولین بار نیست که یک کمپانی خارجی هدف انتقادات گسترده توسط تلویزیون دولتی چین واقع شده است. پیش از این نیز اپل و فولکس واگن مورد حمله‌ی این رسانه قرار گرفته و برای بازسازی چهره‌ی برند خود مجبور به خرچ چند میلیون دلار شده‌اند. با وجود تولیدکنندگانی نظیر اپو، شیائومی و هواوی در چین که محصولات با کیفیتی را راهی بازار می‌کنند، مشکل ایجاد شده برای باتری گلکسی نوت ۷، این کمپانی کره‌ای را بیش از پیش در بزرگ‌ترین بازار گوشی هوشمند تحت فشار قرار داده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا