اخبار

تلگرام در ایران ۲۲ میلیون عضو دارد که ۱۵ میلیون آن‌ها فعال هستند

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی کشور با بیان اینکه تلگرام در ایران ۲۲ میلیون عضو دارد که ۱۵ میلیون آن فعال است، گفت: ۱۱۲ شبکه فعال در کشور وجود دارد، شبکه‌هایی که هرکدام بیش از ۱۰ هزار مشترک دارند، از این تعداد همگی سرگرمی است، این‌ها باید مدیریت شوند. باید مطالعه بشود، یک بحث مهم تحقیق در حوزه است.
سیدابوالحسن فیروزآبادی که در اولین همایش شبکه‌های اجتماعی مجازی، فرصت‌ها و تهدید‌ها سخن می‌گفت با اعلام اینکه فضای مجازی، فضایی مبهم و پیچیده و در حال تکوین و در ادامه توسعه تکنولوژی است، تاکید کرد: تکنولوژی نیز یک ضرورت محسوب می‌شود که هم جبری است و هم یک انتخاب برای بشر.
فیروزآبادی تصریح کرد: ما در فضایی قرار داریم که حرکت در آن اجباری است، اگر بنا داریم در مورد تهدید‌ها صحبت کنیم، بنا بر این نیست که محدودیت و کندی ایجاد کنیم، باید تند‌تر حرکت کنیم. در گذشته فاصله تولید علم در غرب و رسیدن آن به ما حداقل یک دهه بود، اما امروز تکنولوژی به سمتی حرکت کرده است که مقاله‌ها مشترک نوشته می‌شود. اما متاسفانه ما امروز از شبکه‌های اجتماعی فقط یک بعد آن را دیده‌ایم، آن هم جنبه سرگرمی آن است.
قائم مقام وزیر رفاه گفت: ما تلاش نکرده‌ایم گیم ایرانی بسازیم، بازی‌ها را به‌جای بومی‌سازی کپی کرده‌ایم. در شبکه‌های اجتماعی هم همین مشکل را داریم، شبکه‌هایی که می‌تواند کارکرد آموزشی هم داشته باشد، در ایران تنها جنبه سرگرمی دارد، شبکه‌های تخصصی و علمی شناخته شده نیستند.
فیروزآبادی با بیان اینکه تلگرام در ایران ۲۲ میلیون عضو دارد که ۱۵ میلیون آن فعال است، گفت: ۱۱۲ شبکه فعال در کشور وجود دارد، شبکه‌هایی که هرکدام بیش از ۱۰ هزار مشترک دارند، از این تعداد همگی سرگرمی است، این‌ها باید مدیریت شوند. باید مطالعه بشود، یک بحث مهم تحقیق در حوزه است.
فیروزآبادی با تاکید بر لزوم شناسایی اثرات و آسیب‌های فضای مجازی گفت: بیش از ۵۰ درصد از جمعیت استفاده کننده از شبکه‌های مجازی بالای یک ساعت در روز با این شبکه‌ها کار می‌کنند. این یک ثروت است که باید مدیریت شود.
منبع: ISNA

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا