اخبار

تماس تصویری واتس اپ در راه است

امروز ظهر متوجه شدیم که واتس اپ قابلیت تماس صوتی را در برنامه خود قرارداد. بعد از تماس صوتی همه منتظر بودند تا واتس اپ تماس تصویری را نیز به لیست امکانات برنامه اضافه کند. خوشبختانه واتس اپ در حال تست های نهایی برای تماس تصویری است و بزودی این امکان را برای اپلیکیشن خود ارائه خواهد کرد.

بعد از خریداری واتس اپ توسط فیسبوک، این برنامه پیشرفت های زیادی کرده است. چندی پس از خریداری شدن واتس اپ امکان رمزنگاری سر-تا-سر (end-to-end) را برای برنامه عرضه کرد. بعد از آن واتس اپ امکان تماس صوتی را برای برنامه فراهم کرد. عرضه این امکان خیلی هوشمندانه اتفاق افتاد به نحوی که این امکان در چند مرحله عرضه شد و واتس اپ توانست مشکلات اصلی سرویس تماس صوتی را با هر مرحله عرضه رفع کند.

سپس واتس اپ تغییراتی را در طراحی نرم افزارش انجام داد تا به کاربران یادآوری کند که رابط گرافیکی نرم افزار را فراموش نکرده و با این ارتقا، طراحی اپ را به صورت متریال (Material Design) زیبا در آمد.

پس تا به اینجا واتس اپ به این ترتیب ارتقاهایی را برای این برنامه پیام رسان محبوب عرضه کرده: امنیت، تماس صوتی، طراحی جدید، قدم بعدی چه خواهد بود؟ درست حدس زدید، تماس تصویری!

تماس تصویری نسبت به ارتقاهایی که در گذشته انجام شده است کمی متفاوت خواهد بود. اولا که بسیار پیشرفته تر از ارتقا های دیگر است و نیاز به برنامه ریزی و تحلیل خیلی بیشتری دارد. و دوما تماس تصویری می تواند در را به روی گزینه های نامحدود بسیار زیادی باز کند. این ارتقا دقیقا در راستای خط مشی واتس اپ خواهد بود که قصد دارد تا به عنوان ابزار ضروری ارتباطی عصر دیجیتال کند.

یکی از خصوصیات قوی واتس اپ تمرکز بر روی اصل ارتباطی نرم افزار است. به همین علت واتس اپ مسیر دیگر پیام رسان ها را برای افزودن امکانات پر زرق و برق که پس از مدتی از مد می افتند را طی نمی کند. دقیقا به همین علت است که واتس اپ استیکر را برای ارتباط ضروری نمی بیند و وقت برای افزودن این امکان نمی گذارد. حتی در مصاحبه ای، آقای جان کوم، موسس نرم افزار واتس اپ،  از بی فایده بودن امکاناتی مانند پیام هایی که ناپدید می شوند و …. سخن گفته.

واتس اپ در حال حاضر یک غول پیام رسان است. با برطرف کردن مشکلات امنیتی و ارتقای ظاهر توانست روح جدیدی در کالبد این نرم افزار بدمد و جای پیامک و MMS را بگیرد. با افزودن تماس صوتی توانست قدم بعدی را در جهت گسترش حیطه خود بر دارد و تبدیل به خطری باری اپراتور های موبایل و شبکه های مخابراتی قدیمی که از این طریق کسب درآمد می کردند شود.

حال با اضافه کردن تماس تصویری، واتس اپ می تواند به راحتی رقیبی مانند اسکایپ را کنار بزند و خودش را در جایگاه اوج ارتباطی در عصر دیجیتال قراردهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا