اخبار

تمایل دولت به فیلتر تلگرام درصورت مسدود نشدن کانال های مستهجن

 

photo_2015-11-01_17-40-24

 
به نظر می‌رسد این بار نیز چوب استفاده‌ی ناصحیح عده‌ای قانون‌گریز از شبکه‌‌های اجتماعی محبوب را باید همه‌ی کاربران آن بخورند. وزیر ارتباطات از تمایل دولت به از دسترس خارج کردن تلگرام در صورت عدم مسدودسازی کانال‌های مبتذل و مستهجن آن گفته است.
محمد واعظی عصر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از موتور جستجوی ملی در مورد تصمیم کارگروه فیلترینگ برای بررسی طرح مسدود کردن شبکه اجتماعی تلگرام گفت:
ممکن است دلیل این کار گروه برای بررسی فیلترینگ تلگرام، مسدود نشدن کانال های غیراخلاقی و مستهجن این شبکه باشد. چنانچه این مشکل برطرف نشود خود ما نیز به عنوان دولت راضی نیستیم تلگرام در دسترس کاربران باشد.
وی در مورد حاضر نشدن نمایندگان دولت در جلسه روز چهارشنبه کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ نیز گفت:
از این موضوع خبر ندارم؛ اما ممکن است زمان این جلسه موقعی بوده است که این آقایان نتوانستند حضور پیدا کنند.
گفتنی است در اپلیکیشن‌های پیام رسان برخلاف سرویس‌های مبتنی بر صفحه و به واسطه‌ی کدگذاری دوسویه‌ی اطلاعات، امکان فیلتر کردن بخشی از اپلیکیشن وجود ندارد و به این ترتیب یا باید کل تلگرام فیلتر شود یا صاحبان آن نسبت به مسدود کردن کانال‌های مستهجن اقدام کنند. از طرفی موضوعی که کار را در رابطه با تلگرام سخت‌تر می‌کند این است که در تلگرام برخلاف اکثر سرویس‌های عمومی دنیا مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و غیره، هیچ محدودیتی برای ارائه‌ی محتوا وجود ندارد و این موضوع راه را برای تولید محتوای خلاف قوانین و اخلاق باز می‌گذارد.
تکلیف فیلتر شدن یا نشدن تلگرام هفته‌ی آینده و در جلسه‌ی بعدی کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مشخص خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا