اخبار

توئیتر اعلام کرد : احتمالا دولت شما را هک می کند !!!

این روزها شنیدن خبر اینکه دولت‌های مختلف بخواهند فعالیت برخی از مردم را تحت نظر گرفته و کارهای آنها را بررسی نمایند، نمی‌تواند چندان عجیب باشد. البته این کار شاید از هیچ جهتی درست نباشد، ولی باز هم در شرایطی خاص ممکن است دولتی مجبور به انجام این کار شده و برخی از مردم را به شیوه‌ی خود کنترل نماید. همین موضوع نیز باعث شده تا توئیتر بخواهد به تعداد نامشخصی از کاربران، ایمیلی حاوی این پیام و با خبر کردن آنها از اینکه احتمال دارد توسط دولت مورد بررسی قرار بگیرند، در حال ارسال است.
هر چند توئیتر نخواسته در این مورد صحبت و این اطلاعات را رد و یا تایید نماید، اما برخی از کاربرانی که ایمیل را دریافت کرده‌اند، آن را به صورت عمومی منتشر نموده‌اند. چیزی که توئیتر در این ایمیل به آن اشاره داشته، این است که برخی از افراد با پشتیبانی دولت‌ها هستند که می‌خواهند اطلاعات حساب کاربری توئیتر برخی از کاربران را همچون آدرس آی‌پی، شماره تلفن و موارد این‌چنینی، به سرقت ببرند.
همچنین مدیران این شرکت اعلام کرده‌اند که خوش‌بختانه هنوز هیچ کسی قربانی این کار نبود و یا حداقل اگر این اتفاق افتاده، آنها از آن خبر ندارند و البته تلاش‌های آنها برای جلوگیری از چنین اتفاقی ادامه دارد. در ادامه نیز آنها اعلام کرده‌اند که هنوز هیچ آمار درست و مشخصی در مورد اینکه چه فرد یا افرادی مسئول انجام این کار هستند، در دست نیست اما اینطور که تا این لحظه مشخص شده، احتمالا این افراد باید از خبرنگاران و متخصصین حوزه امنیت باشند.
البته باز هم می‌گوییم که این اتفاق چیز جدیدی نیست و شاید چندان مهم و نگران‌کننده نیز نباشد و بالا رفتن حملات سایبری در ۱۲ ماه گذشته، چیزیست که بسیار بیشتر ما را نگران می‌کنند. همچنین باید اشاره‌ای داشته باشیم که ادعای توئیتر مبنی بر دخالت دٌوَل‌ها، هیچ پایه و اساس درستی ندارد و این شرکت برای حرف خود، دلیل قانع‌کننده‌ای نیاورده است و همین موضوع نیز می‌تواند بهانه‌ای برای دولت‌ها و اعتراضات علیه توئیتر باشد.
در حال حاضر، تویئتر تنها شرکتیست که تعداد حملات هکرها بر روی آن تا این حد بالاست اما شرکت‌های دیگر همچون فیسبوک و گوگل نیز مشکلات مشابه را داشته و برای کاربران خود، پیام‌های اخطاردهنده را ارسال کرده‌اند. مدیران توئیتر نیز از کاربران خواسته‌اند تا فعالیت‌های خود را کنترل کرده و سعی کنند از اطلاعات خود نهایت حفاظت را به عمل آورند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا