اخبار

توزیع هر کدام از نسخه های سیستم عامل اندروید گزارش شد

نسبت به دو ماه گذشته درصد توزیع سیستم عامل اندروید نوقا ۲ درصد افزایش یافته است و به ۱۳٫۵ درصد رسیده. این سهم را ورژن ۷٫۰ با درصد ۱۲٫۳ و ورژن ۷٫۱٫۱ با درصد ۱٫۷ پر می کنند. تا ماه جولای، سهم اندروید نوقا تنها ۱۱.۵ درصد بود که می‌توان این رقم را به دو سهم ۱۰.۶ درصدی برای اندروید ۷.۰ و سهم ۰.۹ درصدی برای اندروید ۷.۱ تفکیک کرد.
از طرفی صدر شین جدول توزیع نسخه های این سیستم عامل ها که مارشمالو است، نیم درصد افزایش سهم داشته. در همین رابطه، باید اشاره کرد که اندروید مارشمالو، اکنون نزدیک به ۳۲.۳ درصد سهم دارد؛ درحالی‌که در ماه جولای، سهم این نسخه از سیستم‏‌عامل اندروید تنها ۳۱.۸ درصد بود.
در این میان اندروید لولی پاپ با ۱ درصد کاهش سهم به ۲۹٫۲ درصد رسیده است. به‏‌طور مشابه، اندروید ۴.۴ که با نام اندروید کیت‌‏کت شناخته می‎شود، با کاهش سهم ۱.۱ درصدی مواجه است؛ برای اطلاع، باید اشاره کرد که سهم این سیستم‎عامل در ماه گذشته نزدیک به ۱۷.۱ درصد بود که در ابتدای ماه آگوست، به ۱۶ درصد کاهش یافت.
همچنین آیس کریم ساندویچ و جیلی بین در آخر جدول هستند و همچنان بدون تغییر باقی مانده اند. سهم هر یک، تنها ۰.۷ درصد است که در ماه جولای نیز آمار مشابهی گزارش شد.
در مجموع، می‌توان گفت سهم سیستم‌عامل اندروید مارشمالو و نوقا با افزایش روبه‎رو بوده است؛ درحالی‌که لالی‌پاپ، کیت‌کت و جلی‌بین بخشی از سهم خود را در ماه آگوست از دست‎ داده‎اند. اندروید ICS و اندروید نان‌ زنجبیلی، همچنان روی ۰.۷ درصد از گوشی‌های اندروید که از فروشگاه پلی‌ استور گوگل استفاده می‏‌کنند، نصب شده‏‌اند که نسبت به ماه گذشته ثابت مانده است. در طی چند ماه آینده که نسخه‏ نهایی اندروید O برای گوشی‎های مختلف عرضه خواهد شد، انتظار می‎رود تغییراتی در این جدول ایجاد شود؛ هر چند، هنوز این نسخه به‌صورت رسمی منتشر نشده است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا