اخبار

تولید نسل جدید اسنپدراگون به TSMC واگذار می شود

از آنجایی که TSMC اعلام کرد که برای تولید تراشه های جدید با شرکت های معتبر دنیا قرار داد امضا کرده است شرکت کوالکام نیز به جمع مشتریان TSMC پیوسته و همکاری این کمپانی آمریکایی با سامسونگ برای تولید تراشه‌های اسنپدراگون به پایان رسیده است.
از این پس تولید تراشه های اسنپدراگون جدید از سامسونگ گرفته شده و به TSMC واگذار شد. سامسونگ در حال حاضر وظیفه‌ی تولید تراشه‌های اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام را بر عهده دارد. پیش از کوالکام، اپل نیز همکاری خود را با کره‌ای‌ها قطع و وظیفه‌‌ی تولید تراشه‌های مورد نیاز خود را به کمپانی تایوانی واگذار کرده بود.
این تولید بر اساس تراشه های ۷ انومتری انجام خواهد شد. کوالکام در نظر دارد تولید انبوه تراشه‌های جدید خود را از پایان سال جاری میلادی تا اوایل سال ۲۰۱۸ آغاز کند. با توجه به قطع همکاری کوالکام با سامسونگ، انتظار می‌رود کمپانی کره‌ای کاهش شدیدی از نظر درآمد در این بخش تجربه کند. بنا بر آمارهای ارائه‌شده، درآمد حاصل از تولید تراشه‌ها و مودم‌های کوالکام برای سامسونگ نزدیک به ۱.۷۸ میلیارد دلار بوده و این حجم از درآمدزایی بیش از ۴۰ درصد از درآمد بخش تولید تراشه‌ی سامسونگ را به خود اختصاص داده است؛ از این‌رو، همکاری نکردن کوالکام به معنای کاهش چشمگیر درآمد سامسونگ است.
در هر صورت شرکت امریکایی IBM نیز بیکار نمانده و قصد دارد که تراشه های ۵ نانومتری را تولید نماید. سامسونگ نیز یکی از کمپانی‌های هم‌پیمان IBM و دخیل در توسعه‌ی تراشه‌های ۵ نانومتری است. اگر چه سامسونگ تولید تراشه‌های ۷ نانومتری کوالکام را از کف داده است؛ در عوض فناوری تولید تراشه‌های ۵ نانومتری را در دست دارد. با توجه به افزایش قدرت پردازشی و همچنین کاهش مصرف انرژی در تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۵ نانومتری، این تراشه‌ها برای استفاده در کاربردهایی نظیر انجام پردازش‌های واقعیت افزوده، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و مواردی از این دست بهترین گزینه‌های موجود در بازار هستند؛ چراکه گوشی‌های هوشمند به سمت انجام این پردازش‌ها حرکت می‌کنند.
همانطور که در موبایلستان خاطرنشان کردیم ساسمسونگ به دنبال جدا سازی دو بخش ساخت و سخت افزاری شرکت خود است. سامسونگ این اقدام را در جهت بهبود وضعیت بخش تولید تراشه‌هایش در بازار و همچنین افزایش درآمد خود انجام می‌دهد؛ چراکه بنا بر آنچه در گزارش‌ها آمده، به‌طور حتم با این روش سامسونگ قادر است به‌صورت راحت‌تری اقدام به انعقاد قرارداد با کمپانی‌های مختلف کند.

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا