اخبار

تولید انبوه چیپست ۹۸۵ Kirin به همراه با مودم ۵G

چیپست گوشی آینده هواوی که به مودم ۵G مجهز شده در آینده نزدیک به مرحله تولید انبوه می رسد. شایعاتی راجع به تولید هواوی میت ۳۰ در ماه گذشته در شبکه های اجتماعی منتشر شد. براساس پیش بینی های شرکت هواوی تصمیم گرفته که گوشی هواوی میت را با چیپست مجهز به فرایند EUV تولید کند. این گوشی جدید با چیپست Kirin 985 تولید خواهد شد که رسانه های تایوانی این قضیه را تایید کرده اند.

شرکت هواوی تصمیم گرفته که در همه گوشی های نسل آینده خود، مودم ۵G را تعبیه کند تا این چنین گوشی هایی بتوانند از این تکنولوژی استفاده کنند. با روش FC-POP، چیپست Kirin 985 تولید خواهد شد بدین ترتیب ترانسیستور را می توان به صورت عمودی در گوشی قرار داد. با روش Extreme Ultra Violet می توان بدون بزرگ تر کردن ابعاد تراشه، تعداد ترانسیستورها به اندازه ۲۰ درصد افزایش داد.

بهبود عملکرد و کاهش مصرف انرژی، نتایج حاصل از افزایش چگالی ترانسیسستورها بدون بزرگ تر کردن ابعاد است که خبر خوبی به شمار می رود. مصرف کننده و تولیدکننده به طور یقین می توانند از این نتایج منتفع شوند. از ابتدای سه ماهه سال میلادی جاری، چیپست های Kirin 985 به تولید انبوه می رسد. بدین ترتیب گوشی های هوشمند هواوی از ماه اکتبر به این چیپست مجهز خواهند شد. گوشی های سری میت ۳۰ در این برهه زمانی وارد بازار خواهند شد.

شرکت هواوی تصمیم گرفته که با چیپست جدید خود، در مقابل شرکت اپل قرار گیرد که چیپست A13  را تولید می کند. شرکت TSMC، چیپست شرکت اپل را تولید خواهد کرد. شرکت هواوی قصد دارد که بدون بزرگ تر کردن ابعاد چیپست ها، تعداد آن ها را افزایش دهد.

پیش بینی شده که فرکانس هسته های چیپست Kirin 985 در مقایسه با Kirin 980 بیشتر خواهد شد، در همین حال نحوه ساخت و پروسسور گرافیکی این نوع چیپست در مقایسه با Kirin 980 تغییری نخواهد کرد.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا