اخبار

تولید کننده جعلی گوشی ۳.۶ دلاری Freedom 251 ، در حال بازجویی توسط ماموران فدرال است

معرفی ارزان‌قیمت‌ترین تلفن همراه هوشمند جهان با قیمت ۳.۶ دلار کافی بود تا نام یک کمپانی هندی به یک‌باره بر سر زبان‌ها بیافتد. کمپانی هندی Ringing Bells توانست با معرفی تلفن هوشمند Freedom 251 نام خود را در سراسر جهان مطرح کند، اما پس از مدت کوتاهی اعلام شد که سفارشات این محصول لغو شده و این شرکت در حال پس دادن پول خریداران است.حالا خبر رسیده که و پای پلیس فدرال و آژانس‌های امنیتی به پرونده این کمپانی باز شده است.
از همان اول هم کارشناسان و گیک‌های دنیای تلفن‌های همراه از قیمت عجیب و غیرمنطقی Freedom 251 متعجب شدند و کار تا جایی پیش رفت که خیلی‌ها باور داشتند که شرکت Ringing Bells درحال به صدا درآوردن زنگ‌هایی فریب دهنده است تا پول خریداران را بالا بکشد و یک کلاه‌برداری عظیم را رقم بزند.
این اتهامات تاحدی بالا گرفت که کمپانی سازنده مجبور شد پول خریداران را پس بدهد و مدیر آن برای دفاع از خود اعلام کرد که این کار بدلیل حجم بالای سفارش‌ها و ناتوانی شرکت در برآورده کردن این حجم از خریداران بوده است. اما طبق اخباری که جدیدا منتشر شده است، گویا آن اتهام‌ها در سطح خیلی بالاتری به این مجموعه‌ی هندی وارد است و پای پلیس فدرال و آژانس‌های امنیتی به این پرونده باز شده است.
اتهام فروش دیوایس‌های یک شرکت چینی به عنوان اسمارت‌فون Freedom 251 و شکایت اپراتور مخابراتی برای پرداخت نکردن قرض‌ها شاید برای Ringing Bells مهم به نظر برسند اما در مقایسه با اتهامات جدید، اهمیت چندانی ندارند. راوی شانکار پراساد (Ravi Shankar Prasad) وزیر فناوری کابینه‌ی کشور هند اعلام کرده است که بدلیل انجام فعالیت‌های غیرقانونی، چندین نهاد و دپارتمان در دولت فدرال هند درحال تحقیق و بررسی کمپانی Ringing Bells هستند.
طبق اظهارات آقای وزیر، این کمپانی بدلیل تخلفاتی در زمینه‌ی FEMA (مدیریت در تبادلات ارزهای خارجی) توسط اداره‌ی اجراییات متهم شده است، این موسسه که یکی از سازمان‌های اجرایی قانون فدرال است، مسئولیت بررسی جرایم اقتصادی در کشور هند را برعهده دارد و برای نقض قانون، Ringing Bells را متهم کرده است.
 
اما قضیه به همین‌جا ختم نمی‌شود و وزارت امور شرکت‌ها به دلیل جرایم اقتصادی، درحال بررسی اسناد حساب‌داری این شرکت است؛ از آن طرف هم دپارتمان الکترونیک و فناوری اطلاعات (DeitY) درحال بررسی اتهامات مربوط به تولید خود اسمارت‌فون Freedom 251 است! همچنین گفته می‌شود وزارت امور شرکت‌ها بدلیل اخبار ضد و نقیض و جو عمومی منفی نسبت به عملکرد این کمپانی از زمان معرفی Freedom 251، به اداره‌ی ‌‌‌”تحقیقات بر روی کلاه‌برداری‌های بزرگ” دستور داده بود تا تحقیقاتی را درباره‌ی Ringing Bells انجام دهد.
تمام اینها به اضافه‌ی اینکه Freedom 251 باید قبل از معرفی به رسانه‌ها، مجوزهای مربوطه از مسئولین مرتبط فدرال را دریافت می‌کرده و این کار انجام نشده است، مشکلات Ringing Bells را دوچندان می‌کند و باید دید آیا مدیران آن می‌توانند از این اتهامات خلاصی یابند یا سرنوشت اسمارت‌فون ۳.۶ دلاری Freedom 251 برعکس یک فیلم هندی خواهد شد: با شروعی خوب و پایانی بد!
منبع: AndroidHeadlines

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا