اخبار

تیم کوک: آیفون های نسل جدید در ۳۰ دقیقه شارژ می شوند

طی مراسمی که دیشب در محل گردهمایی استیو جابز برگزار شد محصولات جدید از آیفون های اپل رونمایی شد. باید خاطر نشان کرد که این محصولات همه و همه از قابلیت شارژ سریع استفاده می کنند که نسل جدید آن هر گوشی را در ۳۰ دقیقه به طور کامل شارژ می کند. در بخش باتری، اپل تاکنون پشت سر رقبای اندروید خود قرار می‌گرفت؛ اما اکنون با این بهبود قابل توجه، باتری آیفون‌ های جدید چیزی از رقبای اندروید خود کم ندارد.
اگر نگاهی به صفحه معرفی آیفون X بیندازیم به شارژ بیسیم خاصی اشاره شده است، بنا بر ادعای تیم کوک، شارژ ۵۰ درصدی آیفون‌های جدید در ۳۰ دقیقه، بسیار سریع‌تر از شارژ یک ساعت و نیمی آیفون ۷ است.
به‌منظور انجام شارژ سریع به یک تبدیل برق USB-C نیاز خواهید داشت؛ اما این رابط به همراه آیفون‌های جدید و درون جعبه‌ی آن‌ها عرضه نخواهد شد. علاوه بر این، احتیاج به یک کابل USB-C به لایتنینگ خواهید داشت که قطعا برای کاربران خوشایند نخواهد بود. متأسفانه، از آنجایی که شدت جریان رابط معمولی USB-A حداکثر ۱۰ وات است، وجود این قطعه ضروری است. درحالی‌که شدت جریان USB-C به ۱۰۰ وات می‌رسد و به نظر می‌رسد که برای شارژ سریع آیفون ایکس تقریبا ۱۸ وات مورد نیاز باشد.
البته این موضوع را می توان به حساب عجله اپل برای زودتر معرفی کردن آیفون جدید حود گذاشت. آیفون‌ها همیشه با شارژر ۵ ولتی و یک آمپری عرضه می‌شدند؛ اما در صورتی که برای شارژ مدل‌های جدید آیفون از یک شارژر ۵ ولتی و ۲.۱ آمپری جداگانه استفاده کنید، قادر به شارژ سریع آن‌ها خواهید بود.
علاوه بر این، اپل شارژ بی‌سیم را درون جعبه‌ی آیفون ۸  قرار نداده است؛ در نتیجه در صورت خرید آیفون‌های جدید، باید هزینه ای جداگانه برای خرید لوازم جانبی نیز در نظر بگیرید.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا