اخبار

تیم کوک بار دیگر تاکید کرد اپل در مورد رمزگذاری تلفن های هوشمند کوتاه نخواهد آمد

اپل همواره تاکید داشته برای امنیت کاربران اهمیت زیادی قائل است و تیم کوک مدیر عامل این شرکت در مراسمی در شهر Salt Lake City بار دیگر بر این موضوع صحه گذاشته و با استقبال و تشویق حضار هم مواجه شده است.
بر اساس این گزارش ها، تیم کوک در حالی این موضوع را اعلام کرده که همراه با سناتور شهر یوتا در جلسه پرسش و پاسخ همایش «شورای فناوری یوتا» حضور داشته است.
مدیر عامل اپل توضیح می دهد: «یکی از بزرگترین معضلات ما این است که میزان داده های شخصی و خصوصی کاربران روی تلفن های هوشمند از منازل آنها هم بیشتر است. بر همین اساس ما مسئولیت خطیری برای محافظت از این داده ها احساس می کنیم و رمزگذاری را، روشی برای محافظت از عموم جامعه می دانیم».
اگر به خاطر داشته باشید مدتی پیش یک حادثه تیراندازی در شهر سن برناردینو رخ داد و چندین کشته و زخمی بر جای گذاشت. در آن زمان یک تلفن هوشمند آیفون از قاتل به جای ماند که به جار و جنجال زیادی منجر شد.
FBI در این حادثه اعتقاد داشت اپل لازم است قفل دستگاه را باز کند و یک راه حل نرم افزاری برای مواقع این چنینی در اختیار پلیس قرار دهد که دسترسی به اطلاعات داخل تلفن های هوشمند اپل را ممکن نماید.
شرکت ساکن کوپرتینو هم مثل همیشه مخالفت خود را ابراز داشت و این موضوع بحث همیشگی دنیای فناوری را تازه کرد که آیا پلیس باید قادر باشد در صورت تمایل به اطلاعات هر کاربری دسترسی داشته باشد یا خیر.
حالا تیم کوک بار دیگر به حدود ۱۴۰۰ نفر از فعالان حوزه فناوری و کاربران اپل که در این جلسه حضور داشتند اعلام کرده است رمزگذاری را تنها راه حفاظت از امنیت و حریم خصوصی کاربران می داند و اپل با تمام وجود روی این موضوع پافشاری خواهد کرد.
در پایان لازم است اشاره کنیم که تیم کوک در این جلسه اعلام کرد دفتر استیو جابز مثل ۵ سالی که از مرگش در ۵۶ سالگی می گذرد، باز هم بدون تغییر در ساختمان فعلی این شرکت در کوپرتینو باقی خواهد ماند.
تیم کوک در مورد مافوق، همکار و دوست قدیمی خود گفت: «روح استیو جابز همواره در تار و پود اپل باقی خواهد ماند. رویای همیشگی جابز این بود که با خلق بهترین محصولات، زندگی کاربران را بهبود بخشد و حالا هم هرچیزی در اپل تغییر کند، این طرز فکر دست نخورده باقی خواهد ماند.»
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا