اخبار

ثبت شفاف تر لحظه ها به لطف فناوری فوکوس PDAF در هوآوی Y7 Prime

دوربین گوشی‌های هوشمند به سرعت خود را به دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای نزدیک می‌کنند. هر سال با ورود گوشی جدید شاهد ارتقا کیفیت تصاویر و استفاده از فناوری‌های هستیم که تجربه عکاسی بهتری را به کاربران ارائه می‌دهد.
فوکوس خودکار یکی از مواردی است که در ثبت عکس‌های خوب و شفاف بسیار اهمیت دارد. استفاده از فناوری‌های قدیمی، مثل Contrast Detection Auto Focus، در دوربین گوشی‌های هوشمند موجب می‏شود تا فرایند فوکوس کردن روی سوژه‌ها به سرعت انجام نشود و فوکوس خوبی نداشته باشید که این امر موجب می شود به خصوص در هنگام حرکت برخی سوژه ها از دست بروند.
این وضعیت با آمدن فناوری Phase Detection Auto Focus، که پیش از این در دوربین‌های SLR استفاده می‌شد، به کلی تغییر کرده است. در حال حاضر برخی از شرکت‌های پیشرو در ساخت گوشی‌های تلفن همراه گوشی‌هایی می‌سازند که دوربین آنها مجهز به فناوری PDAF است. این فناوری کمک می‌کند تا فوکوس کردن روی سوژه‌ها با سرعت بسیار بالایی انجام شود و کاربر بتواند به سرعت عکس‌های واضح و شفافی بگیرد حتی از سوژه های در حال حرکت.
Y7 Prime هوآوی اولین گوشی میان‌رده‌ بازار است که از فناوری PDAF بهره می‌برد؛ ویژگی که قطعا برای علاقه‌مندان به عکاسی بسیار اهمیت دارد. هوآوی با مجهز کردن Y7 Prime به فوکوس خودکار تشخیص فازی نشان داد گوشی‌های میان‌رده و مقرون به صرفه نیز می‌توانند، همچون پرچمداران، دوربین فوق‌العاده سریعی داشته باشند و لحظه‌ها را بی‌وقفه شکار کنند.
دوربین Y7 Prime هوآوی، با استفاده از فناوری PDAF، قادر است تنها در ۰٫۳ ثانیه روی سوژه‌ها فوکوس کند بنابراین تغییر فوکوس روی سوژه‌ها به سرعت انجام می‌گیرد و برای داشتن یک فوکوس خودکار نیازی به صبر کردن نیست.
مزیت دیگر Phase Detection Auto Focus، در دوربین Y7 Prime، پایین آمدن درصد فوکوس‌های ناموفق است. در فناوری‌های قدیمی صحت فوکوس تصویر توسط پردازنده دوربین انجام می‌گرفت که گاهی با خطا روبه‌رو می‎شد اما حضور سنسور فوکوس خودکار با فناوری جدید در دوربین Y7 Prime سبب می‏شود تا فوکوس کردن روی سوژه‌ها با دقت و سرعت بالایی انجام گیرد و همیشه فوکوس خوب و موفقی داشته باشد.
سرعت بالای فوکوس خودکار، در این گوشی میان‌رده، توانایی عکس گرفتن از سوژه‌های متحرک را نیز به شما می‌دهد. با دوربین Y7 Prime می‌توانید بدون تار شدن تصویر از انسان‌ها، ماشین‌ها و حیوانات در حال حرکت عکس بگیرید و به قدرت دوربین تازه‌وارد هوآوی ایمان بیاورید.
علاوه برعکاسی، فناوری فوکوس خودکار PDAF در فیلم‌برداری نیز کمک شایانی به کاربر می‌کند. فوکوس سریع در ضبط ویدیو و تصاویر متحرک به‌دلیل تغییر مکان زودهنگام سوژه از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو PDAF کمک می‌کند که علاوه بر تغییر سریع فوکوس روی سوژه، کمتر شاهد تصاویر تار در ویدیوهای ضبط شده با گوشی باشیم.
Huawei Y7 Prime یک گوشی با مانیتور ۵٫۵ اینچی است که از پردازنده ۸ هسته‌ای، حافظه رم ۳ گیگابایتی و باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با بدنه فلزی بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی ۱۲ مگاپیکسل با پیکسل های بزرگ برای عکاسی عالی حتی در محیط های کم نور و دوربین جلو آن ۸ مگاپیکسل کیفیت دارد. Huawei Y7 Prime به صورت پیش‌فرض از اندروید ۷ و رابط کاربری پیشرفته هوآوی با نام EMUI 5.1 استفاده می‌کند و در سه رنگ طلایی، نقره‌ای و خاکستری در بازار به فروش می‌رسد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا