اخبار

جایگزینی رمز عبور با احراز هویت بیومتریک در وبسایت ها

به زودی احراز هویت در وبسایت ها و سیستم لاگین می تواند با احراز هویت بیومتریک جایگزین شود. استاندارد های جدید نشان از آن دارند که وارد کردن رمز عبور منسوخ خواهد شد.
فیدو، کنسرسیوم رفع مشکلات سازگاری محصولات احراز هویت به همراه کنسرسیوم استاندارد جهانی وب از نوع جدید استاندارد احراز هویت رونمایی کردند که می تواند جایگزین وارد کردن رمز عبور در وبسایت ها شود. این سیستم به نوعی احراز هویت بیومتریک خواهد بود.
به عبارت ساده تر به لطف این فناوری می توانید از طریق مرورگر کامپیوتر خود به خدمات سایت هایی که نیاز به احراز هویت کاربر (وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور) دارند، به راحتی دسترسی داشته باشید. به این منظور می توانید از حسگرهای اثر انگشت، دوربین و یا کلیدهای امنیتی USB استفاده نمایید.
ای پی آی WebAuthn یکی از محصولاتی است که توسعه دهندگان و کاربران می توانند با اتصال دستگاه های شناسایی بیومتریک از جمله اسکنر صورت یا اثر انگشت به وسیله آن عمل احراز هویت را انجام دهند.
تنها مرورگری که در حال حاضر از WebAuthn پشتیبانی می کند، فایرفاکس است و سایر مرورگر ها نیز به این روند اضافه خواهند شد. البته هنوز مشخص نیست که مرورگر سافاری اپل از این قابلیت پشتیبانی خواهد کرد یا خیر.
استاندارد احراز هویت بیومتریک جدید به عنوان یک پیشنهاد مطرح شده و مشخص نیست که چه زمانی استفاده از آن برای کاربران فراهم خواهد شد. با این حال پشتیبانی همه مرورگرهای پر طرفدار از این فناوری، اولین قدم اساسی در زمینه عمومیت پیدا کردن آن محسوب خواهد شد.
 


بیشتر بخوانید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا