اخبار

جوانان همچنان گوشی آیفون را به گوشی اندرویدی ترجیح می‌دهند

شرکت امنیتی پیپر جفرای با طرح یک نظرسنجی مبنی بر خرید یک گوشی آیفون و یا گوشی اندرویدی از ۱۰ هزار نوجوان اطلاعات جالبی را به دست آورده است. بر اساس اطلاعات به دست آمده از این نظرسنجی، ۷۴ درصد شرکت‌کنندگان، صاحب یک گوشی آیفون بوده و علاقه‌مند هستند گوشی بعدیشان نیز آیفون اپل باشد. این درحالی‌ست که تنها ۲۶ درصد از این ۱۰ هزار نفر دارای یک دیوایس اندرویدی بوده و ۲۱ درصد کل جمعیت شرکت‌کننده قصد خرید محصول اندرویدی را خواهند داشت.
امروزه برای هر شرکت تولیدکننده‌ای واجب است که بداند مشتریانش چه چیزی را می‌خواهند و از کدام محصولاتش بیشتر استقبال می‌شود. بدون شک دانستن این اطلاعات می‌تواند تضمینی بر موفقیت محصولات آن کمپانی فارغ از نوع و یا حوزه فعالیت آن باشد. به همین خاطر شرکت‌ها با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌کوشند تا با مخاطبان خود ارتباط نزدیکی را حفظ کنند. اما امروزه شرکت‌هایی پا به عرصه گذاشته‌اند که با ارائه نظرسنجی‌های مختلف، این کار را برای تولیدکنندگان راحت کرده و آن‌ها را به اهدافشان نزدیک می‌کنند.
شرکت امنیتی پیپر جفرای (Piper Jaffray) نظرسنجی را دو بار در سال مختص قشر نوجوانان انجام داده است تا سهم تقاضای قالب بر این قشر پرجمعیت را ارزیابی کند. در این نظر سنجی به مشتریان شرکت پیپر اجازه داده می‌شود که علایق جوانان را بفهمند و بداند که آن‌ها برای چه چیزی پول خرج می‌کنند و آن‌ها چه احساسی را نسبت به محصول و یا برند خاصی دارند. در تازه‌ترین نظرسنجی این شرکت اطلاعاتی از ۱۰ هزار جوان (افزایش پیدا کرده نسبت به ۶ هزار و ۵۰۰ جوان نظرسنجی گذشته) به دست آمده است.
 
محبوبیت گوشی آیفون نزد جوانان

تقاضای ۷۹ درصدی جوانان برای خرید گوشی آیفون

در ماه آوریل، ۷۵ درصد جوانان عنوان کرده بودند که گوشی هوشمند بعدی که خریداری خواهند کرد گوشی آیفون خواهد بود. در نظرسنجی ماه اکتبر نیز با درخواستی مشابه، این میزان به ۷۹ درصد رسیده است. همچنینی جوانانی که خود صاحب یک آیفون هستند، در نظرسنجی نخست ۶۹ درصد بوده که در تازه‌ترین نظرسنجی به دست آمده این رقم به ۷۴ درصد رسیده است. بنابراین ما می‌توانیم فرض کنیم که گوشی ۲۱ درصد این جوانان یک دیوایس اندرویدی خواهد بود و در حال حاضر نیز ۲۶ درصد آن‌ها از چنین دیوایسی استفاده می‌کنند.
اطلاعات دیگری که از سوی نتایج این نظرسنجی به دست آمده نشان می‌دهد که در حال حاضر جوانان تمایل بیشتری را به استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان اسنپ چت دارند. این خبر خوبی برای مشتریان شرکت پیپر جفرای است که بداند این گروه در حال گسترش فعالیت‌های خود بوده و تا بهار سال ۲۰۱۷ میلادی می‌تواند سطح بیشتری از تقاضا را به آن‌ها ارائه دهد. به بحث اصلی که بازگردیم گفتنی است که اپلیکیشن اسنپ چت با تصاحب ۳۵ درصدی آرا موفق شده در جایگاه نخست قرار بگیرد. بدون شک این محبوبیت به جهت ارائه فیلترهای سرگرم کننده و جذابی است که به کاربران امکان تهیه عکس‌ها و ویدیوهایی بامزه و همچنین اشتراک گذاری آن‌ها را می‌دهد. پس از این اپلیکیشن اینستاگرام با ۲۴ درصد در جایگاه دوم و پس از آن نیز توییتر و فیسبوک با ۱۳ درصد در رده بعد قرار دارند.
میانگین سنی این ۱۰ هزار نوجوان ۱۶ سال بوده که جنسیت ۵۵ درصد آن‌ها پسر بوده و از خانواده‌هایی با درآمد ماهانه ۶۸ هزار دلار در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا