اخبار

چرا جی ۵ ال جی یک گوشی هوشمند ایده آل برای خرید است؟

ال‌جی و سامسونگ همزمان با برگزاری نمایشگاه موبایل بارسلون نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود را رونمایی کردند. همچون همیشه محصولات جدید دو کمپانی کره‌ای در کفه‌ ترازو قرار گرفتند تا خریداران یکی از این دو گوشی را با بررسی قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید انتخاب کنند. با ما همراه باشید تا نگاهی به ویژگی‌های جدید جی ۵ ال‌جی که می‌تواند برگ برنده‌ی این گوشی هوشمند باشد، نگاهی داشته باشیم.
همچون همیشه پس از آنکه دو کمپانی کره‌ای ال‌جی و سامسونگ نسل جدید گوشی‌هوشمند خود را با نام جی ۵ و گلکسی اس ۷ رونمایی کردند، مقایسه بین این دو محصول از کشور کره آغاز شد. حال پس از گذشت چند ماه از عرضه‌ی این محصولات به بازار، نگاهی خواهیم داشت به ویژگی‌هایی که می‌تواند جی ۵ ال‌جی را به عنوان یک گوشی‌هوشمند ایده‌آل و مناسب برای کاربران مطرح کند.
ال‌جی همواره سعی کرده تا خلاقیت و نوآوری مختص به خود را در پرچمدارانش به کار گیرد. این موضوع را می‌توان از انتقال کلید پاور و تنظیم حجم صدا پس از عرضه‌ی جی ۲ به بازار یا استفاده از طراحی ماژولار برای الحاق ماژول‌ها با گسترش کاربرد در جی ۵ اشاره کرد.
در ادامه شماری از ویژگی‌هایی را که می‌تواند جی ۵ را به یک گزینه‌ی ایده‌آل تبدیل کند، خواهیم داشت.
 

دریافت بروزرسانی با فاصله‌‌ی زمانی کوتاه‌تر

در صورتی که از کاربرانی باشید که دوست دارید نسخه‌ی جدید اندروید را هر چه زودتر روی گوشی هوشمند خود مورد استفاده قرار دهید، پس بهتر است به سراغ ال‌جی بروید. این کمپانی در مقایسه با سامسونگ نسخه‌ی جدید اندروید را در فاصله‌ی زمانی کوتاه‌تر از زمان انتشار نسخه نهایی موسوم به اندروید خالص، برای گوشی هوشمند پرچمدارش منتشر می‌کند. با در نظر گرفتن جی ۴ می‌توان انتظار داشت که نسخه‌ی نهایی اندروید نوقا برای جی ۵ حداقل چند هفته زودتر از گلکسی اس ۷ سامسونگ عرضه خواهد شد. ال‌جی نسخه‌ی نهایی اندروید مارشمالو را در ماه اکتبر ۲۰۱۵ برای جی ۴ در لهستان منتشر کرد، حال آنکه در ماه دسامبر نیز شاهد انتشار این بروزرسانی از طریق اسپرینت در آمریکای شمالی بودیم که بعدها با انتشار اندروید مارشمالو برای ورایزن در فوریه همراهی شد، در حالی که این نسخه از اندروید برای گلکسی اس ۶ سامسونگ بسیار دیرتر از ال‌جی منتشر شده است.
ال‌جی سعی کرده تا علاوه بر ایجاد تغییرات بنیادی در گوشی‌های هوشمند خود که پس از جی ۲ سر و شکل جدید پیدا کرده‌اند، از نظر نرم‌افزاری نیز خریداران محصولات پرچمدار خود را به نحو احسن راضی نگه دارد.
جی 5 ال جی

باتری قابل تعویض

هرچند سامسونگ در گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج به ترتیب از باتری ۳٫۰۰۰ و ۳٫۶۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده، ال‌جی همچنان به روش قدیمی پایبند است و ترجیح داده تا امکان خروج باتری و تعویض آن را در اختیار کاربران قرار دهد. ظرفیت باتری مورد استفاده در جی ۵ ال‌جی ۲٫۸۰۰ میلی آمپر ساعت است که چندان با نسخه‌ی استاندارد گلکسی اس ۷ تفاوتی ندارد، حال آنکه نسخه‌ی اج ظرفیت بسیار بیشتری دارد. با استفاده از قابلیت تعویض باتری در صورت نیاز می‌توان با در اختیار داشتن یک باتری دیگر، با اتمام شارژ سریعا اقدام به تعویض باتری کرد.
اما اگر اهل تعویض باتری نباشد، جی ۵ از قابلیت شارژ سریع کوالکام پشتیبانی می‌کند که به معنی شارژ ۸۰ درصد گوشی در کمتر از ۳۵ دقیقه است. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که جی ۵ ال‌جی یک گزینه‌ی ایده آل برای افرادی است که باتری برای آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

جی ۵ ال جی، ماژولار است

ال جی در طول زمان سعی کرده تا پرچمدار خود را بهبود بخشیده و راهی بازار کند. این بار کره‌ای‌ها به سراغ طراحی ماژولار رفته‌اند که با استفاده از آن می‌توان با وجود بهره‌گیری از ظاهری فلزی اقدام به تعویض باتری و همچننین اضافه کردن ماژول‌های دیگر کرد. ال‌جی همزمان با رونمایی از جی ۵ شماری از ماژول‌های جانبی برای جی ۵ را نیز رونمایی کرد که از جمله‌ی آن می‌توان به ماژول اسپیکر، ماژول واقعیت افزوده و ماژول دوربین اشاره کرد. انتظار می‌رود تولیدکنندگان لوازم جانبی با کار روی این ویژگی، قابلیت‌های جالبی را در اختیار کاربران قرار دهند.
ماژول دوربین جی ۵ این گوشی هوشمند را تبدیل به یک دوربین Point and Shoot می‌کند، بطوریکه کلید‌هایی نظیر زوم، شاتر و ثبت ویدیو به راحتی امکان فیلم‌برداری و تصویربرداری ساده را در اختیار کاربران می‌گذارند. این ماژول همچنین یک باتری ۱٫۲۰۰ میلی آمپر ساعتی را به نیز به همراه دارد.
 
جی 5 ال جی

دوربین با لنز دوگانه

ال‌جی نیز با جی ۵ به جمع تولیدکنندگانی اضافه شد که از دوربین با لنز دوگانه در گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنند. در پشت جی ۵ یک دوربین با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته که با استفاده از آن می‌توان تصاویر بسیار با کیفیت و خوبی را ثبت کرد، حال آنکه یک دوربین ۸ مگاپیکسلی واید با زاویه‌ی ۱۳۵ درجه نیز در کنار این دوربین قرار دارد تا تصاویری را با دامنه‌ی دید گسترده‌تر به ثبت برساند. این دو دوربین با استفاده از سیستم فوکوس خودکار لیزری روی سوژه فوکوس کرده و با بهره‌گیری از کنترلرهای دستسی امکان تصویربرداری پیشرفته‌تر و حرفه‌ای‌تری را در اختیار کاربران می‌گذارند.
دوربین دوم با توجه به عملکرد مستقل و البته لنز با زوایه‌ی دید گسترده‌ای که دارد یک گزینه‌ی ایده‌آل برای علاقمندان به عکاسی است. تا زمانی که این دوربین را تجریه نکنید متوجه کارکرد بسیار بالای آن نخواهید شد.

جی ۵ مناسب برای افرادی که از لکه برداشتن گوشی دل خوشی ندارند

در صورتی که جزو افرادی باشید که از باقی ماندن اثر انگشت روی گوشی هوشمند چندان دلخوش نبوده و همواره وقت خود را صرف تمیز کردن گوشی می‌کنید، پس باید بدانید که جی ۵ می‌تواند یک گوشی هوشمند ایده‌آل برای شما باشد. استفاده از بدنه‌ی فلزی مات و تراش خورده به هیچ وجه اثر انگشت را روی خود نگه نمی‌دارد، حال آنکه استفاده از ترکیب فلز و شیشه در گلکسی اس ۷ باعث شده تا کوچک‌ترین تماس با این گوشی باعث باقی ماندن خیل عظیمی از اثرات انگشت شود.
 

منبع زومیت
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا