اخبار

حذف اپلیکیشن داشبورد از مک او اس

طی کنفرانس WWDC مک او اس معرفی شد. این گوشی قابلیت های بسیاری دارد و به تازگی داشبورد آن حذف شده است. اپل در آپدیت macOS 10.15 داشبورد را حذف کرده و نحوه دسترسی به این اپ را در نسخه دسکتاپی خود سخت تر کرده و حالا در رویکردی جدید و در کاتالینا،؛ این اپ را حذف کرده است. اخیر برخی تلاش کرده اند تا این داشبورد را در macOS فعال کند ولی موفق نشده اند. این اپ در کاتالینا به کلی حذف شد.

کاربر در داشبورد می تواند به آب و هوا، ساعت، یادداشت و مواردی مثل دسترسی داشته باشد و این نوع آپ فقط برای سیستم های مک طراحی شده است. در سیستم مک OS10.10 این اپ غیر فعال شده و همزمان با انتشار نسخه موهاوی دسترسی به این اپ سخت تر شده است. شاید اپل در آینده دور قابلیت هایی را به این اپ اضافه کند. کاربر می تواند از طریق Today به قابلیت های این اپ دسترسی داشته باشد. دسترسی به ساعت، آب و هو، یادآور، سهام و … از دیگر قابلیت های این اپ است که از سیستم های مک حذف شد.

داشبورد یک برنامه کاربردی برای سیستم عامل macOS اپل است که به عنوان یک دسکتاپ ثانویه برای میزبانی برنامه های کاربردی شناخته شده و به عنوان ویدجت می توان از آن استفاده کرد. برنامه های کاربردی داشبورد با macOS شامل گزارش سهام، گزارش آب و هوا، ماشین حساب و دفترچه یادداشت است؛ کاربران می توانند این نرم افزارها را ایجاد کرده یا دانلود کنند.

ویجت های جدید را می توان از طریق یک نوار در پایین گوشی باز کرد و لیستی از برنامه های موجود را که مشابه صفحه اصلی iOS یا MacOS Launchpad است، می توان فعال کرد. پس از این کار ویجت آماده استفاده است.

شما با این ویجت می توانید هزاران کار مختلف را انجام دهید ، می توانید در گوگل جستجو کرده و به بسیاری از محتویات دسترسی داشته باشید، می توانی از ویکی پدیا یا صفحات دیگر دیدن کنید. بازی های  مختلفی را انجام دهید و حتی از نرم افزارهای چند رسانه ای استفاده کنید. این ویجت که برای سیستم های  macOS طراحی شده قابلیت های خیلی زیادی دارد و کاربر می تواند هزاران کار مختلف و متنوع را در سیستم انجام دهد، از جدیدتری گزارشات آب و هوا مطلع شده و در همین راستا، از آخرین اخبار مربوط به بازار بورس و سهام نیز مطلع گردد.

گرافیک قدرتمند و زیبایی دارد که در نوع خود بی نظیر است و باعث می شود که کاربر بتواند به راحتی نرم افزارها را تشخیص داده و با گرافیک بالایی کار کند. کاربر می تواند از بسیاری از نرم افزارهای سلامتی و آمادگی جسمانی استفاده کرده و کارهای دیگری را انجام دهد. آیکون ها گرافیک سطح بالایی دارند و همین باعث می شود که تصاویر و ویدیوها با کیفیت بالایی اجرا شوند.

ویجت های اپلیکیشن داشبورد

  • دفترچه تلفن
  • ماشین حساب
  • تقویم
  • دایره المعارف
  • ‌آی تیونز
  • دفترچه یادداشت
  • بازار سهام
  • آب و هوا
  • دفترچه آدرس

بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا