اخبار

حذف پیامک از سیستم تائید هویت دوگانه

دولت آمریکا اعلام کرده است که قصد دارد تا سیستم تائید هویت دوگانه را با تغییراتی چشمگیر روبرو ساخته و به‌جای استفاده از سیستم پیامک به سراغ روش‌های امن‌تر برود. دولت آمریکا سالانه اقدام به ایجاد تغییراتی در خط ‌مشی و رویکردهای امنیتی در زمینه‌های مختلف می‌کند.
در سیستم ارائه شده در سال جاری شاهد این هستیم که استفاده از پیامک برای تائید هویت دوگانه تقریبا از سوی مسئولان این مرکز منسوخ شده اعلام شده و روش‌هایی جایگزین برای آن ارائه شده‌اند.

مسئول انستیتو استاندارد و فناوری آمریکا دراین‌باره می‌گوید: «استفاده از پیامک برای تائید هویت دوگانه عملا منسوخ شده است زیرا هکرها به‌سادگی می‌توانند با هک کردن تلفن همراه کاربر به هدف خود دست پیدا کنند.»
به‌ این‌ ترتیب می‌توان گفت که هدف از انجام این کار کاملا امنیتی بوده است و روش‌های جایگزین قرار است تا در مدت‌زمان کوتاه در مراکز دولتی جایگزین روش فعلی شود.
هنوز اطلاعات بیشتری در زمینه روش‌های پیشنهادی منتشر نشده است ولی پیش‌بینی می‌شود که سیستم پیشنهادی گوگل که شامل صدور رمز دوم ویژه با قابلیت تغییر در هر ۳۰ ثانیه است می‌تواند یک گزینه اصلی در راه دستیابی به این هدف به‌حساب بیاید.

منبع : ایتنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا