اخبار

حمایت موسس اپل از قیمت آیفون

رضایت وزنیاک از قیمت آیفون

کسانی که از تاریخچه اپل آگاهی دارند می‌دانند که یک نام بزرگ در این شرکت وجود داشته است که پا به‌پای استیو جابز برای ساخت این شرکت زحمت کشیده و یکی از موسسان این شرکت است. استیو وزنیاک برای چندین سال به‌عنوان یکی از منتقدان اپل عمل می‌کرد تا ثابت کند که موسس یک شرکت بودن بر روی قضاوت او از خوب و بد تاثیر نخواهد گذاشت ولی به نظر می‌رسد که محصولات جدید اپل این فرد سخت‌گیر را نیز راضی کرده است.

تلفن‌های همراه هوشمند کمپانی اپل چندان ارزان نیستند و تا کنون نیز لطیفه‌های بسیاری درباره قیمت بالای آیفون‌ها از سوی کاربران و منتقدان ساخته شده است. با این حال تمامی این‌ها دلیلی بر تغییر رویه اپل و ارزان‌تر کردن تلفن‌های همراه خود نیست. به‌خصوص این‌که شایعات حاکی از آن هستند که نسخه جدید آیفون یعنی آیفون ۸ بیش از ۱۰۰۰ دلار قیمت‌گذاری خواهد شد.

البته با این وجود به نظر می‌رسد که حداقل یک نفر در کره زمین وجود دارد که رسما باور دارد که آیفون‌های اپل ارزش این قیمت‌گذاری را دارند. استیو وزنیاک به‌عنوان یکی از پایه‌گذاران کمپانی اپل بر این باور بوده و معتقد است که قیمت سرسام‌آور  آیفون ارزش کیفیت ارائه شده توسط آن را دارد و به عبارت ساده‌تر قیمت آیفون منطقی است.

وزنیاک در گزارشی که از سوی منابع معتبر منتشر شده است اعلام کرده است که: «این چیزی است که من درباره تلفن‌های همراه چینی ستایش می‌کنم تصمیمات بسیار خوب هوشمندانه درباره چگونگی کاهش قیمت درعین نگه‌داشتن کارکرد. در زندگی، من به‌اندازه کیفیت به کمیت اهمیت نمی‌دهم؛ بنابراین اپل ممکن است بزرگ‌ترین سهم را در بازار در اختیار نداشته باشد اما شما باید بهترین کالای ممکن را داشته باشید که اپل نیز برای این منظور واجد شرایط شده است.»

با این وجود در آخر قضاوت درباره قیمت آیفون و ارزش آن در برابر کیفیتی که از آن سخن گفته شده است را بر عهده شما می‌گذاریم زیرا وزنیاک مخالفان فراوانی در این راه را در مقابل خود می‌بیند که معتقدند که قیمت آیفون به نسبت خدمات آن بسیار بالا است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا