اخبار

خبری خوش برای کاربران اندروید

عرضه دستیار هوشمند صوتی گوگل برای اندروید 5

شرکت گوگل به‌صورت رسمی اعلام کرده است که قابلیتی جدید برای نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید عرضه کرده است و دستیار هوشمند صوتی این شرکت برای دستگاه‌هایی که اندروید ۵ را در اختیار دارند نیز قابل استفاده خواهد بود.
شرکت گوگل با دستیار هوشمند صوتی خود به‌خوبی نظر مساعد کاربران را به دست آورده است ولی یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران با آن روبرو هستند این است که این دستیار هوشمند صوتی تنها برای اندروید نسخه ۶ به بالا قابل دسترسی بوده است. این شرکت چندی پیش این دستیار را برای تبلت‌ها نیز عرضه کرده بود ولی به‌تازگی اعلام کرده است که دستگاه‌های قدیمی‌تر اندرویدی نیز می‌توانند از این قابلیت بهره‌مند شوند.
بر اساس اعلان رسمی گوگل، حداقل سیستم عامل مورد نیاز برای استفاده از دستیار هوشمند صوتی از اندروید ۶ به اندروید ۵ کاهش پیدا کرده است. به این ترتیب میلیون‌ها کاربر دیگر در جهان نیز می‌توانند از این سیستم هوشمند استفاده کنند. این دستیار هوشمند صوتی برای مقابله با سیستم‌های هوشمند صوتی رقبای اصلی شرکت گوگل مانند کمپانی‌های سامسونگ و اپل یعنی دستیارهای هوشمند صوتی سیری و بیکسبی طراحی شده است.
شایان ذکر است که یکی از انتقاداتی که به گوگل وارد می‌شود این است که آخرین نسخه از سیستم عامل این شرکت تنها بر روی درصد اندکی از محصولات اندرویدی در تمام بازار عرضه می‌شوند در حلی که اپل و سیستم عامی iOS به‌سرعت مالکیتی بیش از ۷۰ درصد را برای آخرین نسخه از سیستم عامل خود به همراه می‌آورند. حال شرکت گوگل قصد دارد تا با توسعه دادن خدمات خود به نسخه‌های قدیمی‌تر، به‌نوعی با این مشکل مبارزه کند زیرا عرضه اندروید جدید برای محصولات مختلف به شرکت‌های سازنده تلفن همراه بستگی دارد و گوگل منبع اندروید جدید را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد ولی شرکت‌ها در عرضه آخرین نسخه از این سیستم عامل تعلل می‌کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا