اخبار

خداحافظی با پرینترهای سامسونگ بازار !

هیئت مدیره سامسونگ، فروش  کسب و کار چاپگر سامسونگ به HP را تایید کرد. این کار برای تمرکز بیشتر بر روی کسب و کار‌های مهم‌تر سامسونگ انجام شد.
این معامله به ارزش ۱٫۵ بیلیون دلار انجام شد. سخنگوی سامسونگ قبلا اعلام کرده بود که شرکت قصد دارد عملیات کسب و کار چاپگر خود را به شرکت دیگری واگذار کند و منتظر تایید سهامداران است.
کسب و کار چاپگر سامسونگ به رقیب آمریکایی او واگذار شد. در کسب و کار چاپگر سامسونگ، شش هزار نفر نیروی انسانی استخدام شده است و در سال ۲۰۱۵، سامسونگ ۱٫۸ بیلیون دلار چاپگر به فروش رسانده است.
به اعتقاد HP، این معامله بزرگترین بده بستان تاریخ چاپ بوده است. HP این موقعیت را فرصت طلایی برای زیر و رو کردن صنعت چاپ و کپی بیان کرده است، صنعتی که چندین دهه از نوآوری در آن خبری نیست.
هدف HP این است که چاپگرهای چند منظوره را جایگزین دستگاه‌های کپی کند. به اعتقاد HP، تعمیر و نگهداری دستگاه‌های کپی که ده‌ها تن قطعات قابل تعویض و از رده خارج دارند، ناکارآمد است.
سامسونگ که عملیات تجاری چاپگر خود را به رقیب آمریکاییش فروخته است، معتقد است که منبع و اساس چاپگرها از HP شروع شده است و این بازار در کره تحت نام تجاری “سامسونگ” رونق گرفت.
شرکت HP اخیرا پرینتر جدیدی با استفاده از تکنولوژی چاپ سه‌بعدی ساخته است که Multi Jet Fusion نام دارد. عرضه پرینترهای سه‌بعدی قرار است از امسال با قیمت پایه ۱۲۰ هزار دلار آغاز شود. HP شش هزار و پانصد نمونه کار ثبت اختراع دارد و ۱۳۰۰ مهندس و پژوهشگر را به کار گرفته است.
انتظار می‌رود که این معامله ظرف یک سال نهایی شود.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا