اخبار

خدمات جدید گوگل ناجی جدید شما در زمان حادثه

خدمات جدید گوگل

حوادث طبیعی و مشکلات تروریستی رو به رشد در جهان امروزی موجب شده‌اند که درخواست کمک کردن برای بسیاری از ما به یک نیاز بسیار مهم بدل شود و در این میان تلفن‌های همراه هوشمند می‌توانند یک رابط بسیار مناسب برای انجام چنین کاری به‌حساب بیایند. زمان‌هایی هستند که اعلام موقعیت مکانی افراد توسط آن‌ها یا شخصی دیگر می‌تواند به مرگ و یا زندگی آن‌ها منجر شود در همین راستا نیز گوگل دست‌به‌کار شده و اقدام جالبی را برای کمک به افراد گرفتار در موقعیت‌های حساس ایجاد کرده است.

اگر شما نیز بر روی تلفن همراه خود از نرم‌افزار تماس استاندارد گوگل استفاده می‌کنید باید بدانید که این نرم‌افزار از این پس با برقراری تماس‌های ضروری با تلفن همراهتان، موقعیت مکانی شما را نیز تشخیص داده و آن را از طریق کارتی که به‌صورت پاپ آپ بر روی دستگاه شما نمایان می‌شود در اختیار مراکز مربوطه قرار خواهد داد. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید آدرس دقیق موقعیت مکانی خود را در اختیار داشته و در صورت تمایل به‌سادگی به کمک خدمات جدید گوگل آن را با مرکز مورد نظر به اشتراک بگذارید.

با این حال این خدمات جدید گوگل در صورت دسترسی به VoLTE و یا شبکه وای‌فای بهتر عمل خواهد کرد و شما می‌توانید از طریق نقشه گوگل اطلاعات جزئی‌تری را در اختیار داشته باشید. این فناوری زمانی به درد شما می‌خورد که در مکانی گم شده‌اید و سامانه موقعیت‌یاب جهانی یا همان جی‌پی‌اس نیز نمی‌تواند به‌صورت دقیق کار کند.

این خدمات جدید گوگل و به‌روزرسانی مربوط به آن زمانی منتشر شده است که بحث‌ها درباره عدم توانایی تلفن‌های همراه هوشمند وان پلاس برای برقراری تماس با شماره‌های ضروری ۹۱۱ و ۹۹۹ بالا گرفته است. البته قول حل این مشکل از سوی وان پلاس داده شده و به‌زودی و با دریافت یک بسته به‌روزرسانی این مشکل حل خواهد شد. با این وجود گوگل پیش‌ازاین نشان داده است که در ارائه خدماتی از این دست ممکن است در ابتدا اندکی ضعیف عمل کند ولی پس از مدتی می‌تواند این خدمات را به شرایط بسیار مطلوبی رسانده و کاربران را راضی نگاه دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا