اخبار

خرید جدید مایکروسافت برای تقویت بخش هوش مصنوعی

در حالی که بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی به سرعت در حال افزایش است، مایکروسافت اخیرا تیم توسعه‌دهنده اپلیکیشن پیام‌رسان وند لبز (wand labs) را برای سرعت بخشیدن به بخش تکنولوژی مربوط به هوش مصنوعی، خریداری کرده است.
فناوری wand labs شامل یک روبات چت است که می‌تواند با هوش مصنوعی برای حل کردن مشکلات، بدون نیاز به نیروی انسانی با دیگر انسان‌ها ارتباط برقرار نماید.
ساتیا نادلا، مدیر مایکروسافت در کنفرانس توسعه‌دهندگان که به تازگی برگزار شد، این اتفاق را به‌عنوان بخش جالبی برای شرکتش عنوان کرد که نشان دهنده اراده جدی مایکروسافت برای بهره‌گیری از هوش مصنوعی و بدست آوردن سهم شایسته در این بازار است.

شرایط و جزئیات این معامله هنوز فاش نشده است، اما دیوید کو، یکی از مدیران مایکروسافت در بخش پلتفرم‌های اطلاعاتی توضیح داد: «احتمالا فناوری wand labs به محصولات مایکروسافت شامل بینگ، Azure، آفیس ۳۶۵، و ویندوز افزوده شود.»
وی اضافه کرد: «فناوری و هوش موجود در وند لبز، جایگاه ما را در هوش محاوره‌ای که در حال ظهور است قدرتمندتر می‌کند، به صورتیکه توانایی زبان انسان و قدرت هوش ماشین،‌ ترکیب بسیار قوی‌تری را بدست خواهد داد.»
دیوید کو ادامه داد: «تخصص تیم وند در زمینه‌های گوناگونی از جمله یکپارچه‌سازی توسعه‌دهندگان ثالث و نیز رابط محاوره‌ای است که آنها را در پیوستن به مهندسی بینگ و تیم پلت‌فرم بسیار توانا می‌کند، مخصوصا در فعالیت‌های ما که در زمینه ماموران باهوش و چت‌‌روبات‌ها در جریان است.»
شایان ذکر است تصاحب کردن wand labs در پایان یک هفته شلوغ برای مایکروسافت اتفاق افتاد، و با پرداخت ۲۶/۲ میلیارد دلار برای خرید شبکه احتماعی مشهور لینکدین همزمان شد. بیشتر تحلیلگران این حرکت را تمرکز مایکروسافت بر روی نیاز به هسته اطلاعاتی مربوط به متخصصین ارزیابی می‌کنند.

منبع : ایتنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا