اخبار

خطر قفل شدن گوشی های سامسونگ گلکسی بعد از به روزرسانی

به نظر می رسد که دارندگان گوشی های سامسونگ گلکسی S6، گلکسی S7، گلکسی نوت ۴ و گلکسی نوت۵  که دارای اندروید مارشمالو هستند بهتر است فعلاً به امنیت رمزهای ورود و اثر انگشت در این دستگاه ها اطمینان نکنند، زیرا این آپدیت از اندروید، گوشی های برخی از کاربران را قفل می کند.
به گزارش کلیک، یکی از کاربران که با این مشکل مواجه شده است در همین ارتباط می گوید: ” همه دارندگان گلکسی سامسونگ از اثر انگشت برای باز کردن صفحه گوشی خود استفاده کرده اند اما گوشی آنها در شناسایی اثر انگشت آنها دچار مشکل شده است. رمز پشتیبان و امضای گوگل نیز عمل نمی کنند.”
بر اساس گزارش ها، مشکل قفل در همه گوشی ها وجود ندارد، اما تعداد کاربرانی که با این مشکل مواجه شده اند به اندازه ای است که می تواند توجهات را در اینترنت به سمت این مشکل جلب کند.
همه دارندگان گلکسی S6، گلکسی نوت ۴ و گلکسی نوت۵  باید از آپدیت کردن اندروید اجتناب کنند. از طرف دیگر، کاربران گلکسی S7 چندان خوش شانس نیستند زیرا این گوشی اساساً از ابتدا دارای اندروید مارشمالو است.
خوشبختانه، برخی راه حل ها برای رفع عیب مشکل قفل وجود دارد.
اول، کسانی که می خواهند گلکسی S6، گلکسی نوت ۴ و گلکسی نوت۵  خود را آپدیت کنند و از این مشکل جلوگیری کنند، فقط باید بخش شناسایی و تایید رمز و اثر انگشت را قبل از ارتقاء به مارشمالو غیر فعال کنند.
دوم، کسانی که قبلاً آپدیت کرده اند یا کسانی که دارای گلکسی S7 هستند و گوشی آنها قفل شده است فقط باید به وب سایت Samsung Find My Mobile website مراجعه کنند. در این سایت به سادگی گوشی را قفل کرده و دوباره قفل آن را باز کنند. برای این کار به یک حساب کاربری سامسونگ نیاز دارند تا اتصال با گوشی بر قرار شود.
نیاز به گفتن نیست که هر کسی که نمی تواند به گوشی گلکسی خود دسترسی داشته باشد و دارای یک حساب کاربری سامسونگ متصل شده به گوشی نیست باید مشکل خود را با بخش پشتیبانی از مصرف کننده این شرکت در میان بگذارد.
بنا به گزارش های متعدد، علت این مشکل مربوط به رمزگذاری است که باعث ایجاد مشکل در رمزها و اثر انگشت های ذخیره شده در گوشی می شود.
در اینجا جا دارد اشاره کنیم که گزارش هایی وجود دارد که برخی گوشی های اندرویدی دیگر نیز با مشکلات مشابهی مواجه شده اند. به عبارت دیگر، ترکیب مارشمالو و هر روش ورود به گوشی، یک ترکیب بسیار نامناسب و مشکل آفرین است.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا