اخبار

داده ها نشان می دهندکه کاربران اندرویدی نسبت به iOS ای ها وافادار ترند

تحقیقات نشان می دهد که ۸ تا از ۱۰ شخصی که اندروید دارند ترجیه می دهند هنگام تعویض گوشی، باز هم گوشی اندرویدی در دست بگیرند.
بر اساس داده های جدید صاحبان گوشی های اندرویدی بیشتر از کاربران iOS به سیستم عامل خود وفادار هستند.
محقق بازار از (CIRP) روز سه شنبه گفت که بین ماه های جون و جولای، ۸۲ در صد صاحبان اندروید، هنگام خرید گوشی جدید، باز هم به سراغ گوشی های اندرویدی رفتند. در همین زمان،سیستم عامل iOS اپل، درصد وفاداری ۷۸ درصدی داشت. تمام این داده ها از ۴۰۰۰ تن که در آمریکا زندگی می کنند، به دست آمده است.
بقیه ی سیستم عامل های موبایل به اندازه ی گوگل و اپل موفق نبوده اند. برای مثال، بلک بری در این بازه فقط ۴ در صد از این آمار را از آن خود کرد. پلت فرم ویندوز کمپانی ماکروسافت نیز ۱۹ در صد از کاربران را دوباره به سمت خود کشاند.
این داده ها نشان می دهند که، حداقل در بین صاحبان اندروید و iOS، انتقال به یک پلت فرم جدید چندان گزینه ی محبوبی نیست. محققان می گویند که شاید این موضوع به جای آن که نشان دهد که کاربران به سیستم عامل یا کمپانی های گوگل و اندروید وفادارند، این موضوع را بیان می کند که داشتن یک سیستم عامل جدید می تواند تا حدی خطرناک و ترسناک باشد و این دلیل اصلی این موضوع است، البته هنوز به طور قطع مشخص نیست.
عدم توانایی اپل به جذب کاربران قدیمی به اندازه ی گوگل نتیجه ای مشابه مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد را نشان می دهد. در آن زمان، رتروو، یک کمپانی گجت ساز، مطالعه ای را منتشر کرد که راجع به این بود که دیدگاه کاربران Android و iOS راجع به خرید گوشی های مدل بالا تر با همان سیستم عامل قبلی، چگونه است. این کمپانی متوجه شد که ۸۱ در صد صاحبان آیفون بار دیگر آیفون می خرند. درصد وفاداری اندروید در آن زمان ۶۳ در صد بود.
در حالی که در صد وفاداری اپل هنوز هم بالاست، کمپانی SurveyMonkey در خبری منتشر کرده است که اپل، در کل زمینه ها ی تکنولوژی، رتبه ی دوم را داراست. این کمپانی می گوید که بالاترین آمار مال کمپانی سامسونگ است که بزرگترین رقیب اپل در کسب و کار گوشی های هوشمند به شمار می آید.
 
منبع:www.cnet.com

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا