اخبار

درآمد۲.۳ میلیارد دلاری کمپانی سازنده بازی کلش آف کلنز در سال ۲۰۱۵

سوپرسل ( Supercell )، سازنده‌ی بازی کلش آف کلنز ( Clash of Clans )، گزارش مالی سالانه‌ی خود را اعلام کرد که این آمار نشان می دهد سوپرسل توانسته به ۲.۳ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۵ برسد. این درآمد با فروش سه بازی این کمپانی صورت گرفته و جالب است بدانید که سود حاصله از این درآمد نیز ۹۳۰ میلیون دلار اعلام شده است.
این درآمد نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی ۳۷ درصد رشد داشته که میزان آن ۱.۵۵ میلیارد دلار اعلام شده بود. هرچند، در سال ۲۰۱۴ رشد فروش بازی‌های سوپرسل به سه برابر افزایش پیدا کرد، اما سال گذشته شاهد کاهش آن بودیم.
درآمد اعلام شده در حقیقت از مجموع درآمد سه بازی کلش آف کلنز ( Clash of Clans )، بوم بیچ ( Boom Beach )، و هی دی ( Hay Day ) بوده که برای موبایل‌ها عرضه شده اند. هر سه بازی در میان ۲۰ بازی پرفروش آی او اس و اندروید قرار داشته و برای کمپانی سوپرسل درآمدزا هستند.
سوپرسل قبل از پرداخت مالیات و دیگر عواملی که باعث کاهش این مبلغ خواهند شد اعلام کرده که سود این کمپانی ۹۳۰ میلیون دلار بوده و تقریبا ۶۳ درصد از سال ۲۰۱۴ بیشتر شده است.
البته سوپرسل به افزایش درآمد خود به‌ خاطر عرضه‌ی بازی کلش آف کلنز در چین اشاره کرد. این بازی در سال ۲۰۱۵ در جمهوری خلق چین عرضه شد. Ilkka Paananen، مدیر عامل سوپرسل نیز گفته اند:
به رقم درآمد بالایی که داشته‌ ایم سعی شده تا کمپانی را کوچک نگه داشته و آن را توسعه ندهیم. امروز ما ۱۸۰ نفر هستیم. جایی که اکثر ما همدیگر را با اسم می‌شناسیم و در تیم‌های کوچک و مستقل کار می‌کنیم.
Paananen اعلام کرد که بازی‌های سوپرسل هر روز بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. تقریبا رقمی شگفت آور است. حال بازی کلش رویال ( Clash Royale ) نیز به این فهرست اضافه خواهد شد و شاهد موفقیت یک بازی دیگر از این کمپانی خواهیم بود. این بازی با استفاده از کارت‌ها صورت گرفته و شما باید رقیب خود را در یک دوئل شکست دهید.
منبع: ibtimes

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا