اخبار

درج نشدن لوگوی سازنده روی پیکسل، دلیل انصراف هواوی از همکاری با گوگل

براساس اطلاعات ارائه شده توسط منبعی مطلع نزدیک به هواوی، این کمپانی چینی از نظر حضور در بازار آمریکا وضعیت بسیار دشواری را تجربه می‌کند و برنامه‌های این کمپانی برای حضور در بازار آمریکا تاکنون نتایج دلخواهی را در پی نداشته است. شنیده‌ها نشان از این دارد که گوگل در ابتدای کار هواوی را به عنوان سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند پیکسل برگزیده و مذاکرات با این کمپانی چینی را نیز آغاز کرده بود، حال آنکه سیاست جدید گوگل برای درج نشدن نام و لوگوی سازنده روی این گوشی‌های هوشمند باعث شده تا هواوی از همکاری با غول جستجو کنار بکشد. اما داستان نه‌ چندان خوشایند همکاری گوگل با هواوی از نکسوس سال گذشته کلید خورده است.
در سال ۲۰۱۵ هواوی همکاری خود را برای ساخت گوشی هوشمند نکسوس ۶ پی با گوگل آغاز کرد. سال گذشته گوگل با سیاست متفاوتی در مقایسه با نسل‌های پیشین به بازاریابی و فروش نکسوس ۵ ایکس و ۶ پی پرداخت. دو گوشی هوشمند عرضه شده توسط گوگل از خدمات پس از فروش بهتری بهره برده و کمپین‌های تبلیغاتی بزرگ‌تری نیز برای آن‌ها شکل گرفت. گوگل با تدوین برنامه‌ی آینده‌ی خود و آگاهی از تحولات در سال ۲۰۱۶، از دو گوشی نکسوس ۶ پی و ۵ ایکس به عنوان آغازی برای تغییرات در این حوزه استفاده کرده بود. البته تلاش‌های گوگل و هواوی برای بازاریابی نکسوس ۶ پی آنچنان که باید جدی گرفته نشده و احساس نشد.
براساس اطلاعات ارائه شده در ابتدای کار گوگل وعده‌ی فروش نکسوس ۶ پی توسط هر چهار اپراتور مخابراتی بزرگ آمریکا را داده بود، از این‌رو هواوی می‌توانست از طریق گوگل به صورت گسترده‌ای وارد بازار آمریکا شده و همین موضوع دلیل سرمایه‌گذاری گسترده‌ی هواوی روی این محصول را توجیه می‌کند. هواوی بصورت جدی در پی عرضه‌ی نکسوس ۶ پی توسط ورایزون، دومین اپراتور مخابراتی بزرگ آمریکا بود. همچنین هر دو کمپانی توافق کرده بودند تا کمپین تبلیغاتی گسترده‌ای را با سرمایه‌ی چند میلیون دلاری پشتیبانی کنند.
مذاکرات گوگل با اپراتورهای مخابراتی شکست خورد و از این‌رو رویای هواوی برای ورود به بازار آمریکا از این کانال محقق نشد. گوگل سپس اقدام به فروش گوشی‌ از کانال‌های دیگری نظیر آمازون و بست بای کرد.
شنیده‌ها حکایت از این دارد که مذاکرات برای تولید نسل‌ بعدی گوشی‌های هوشمند گوگل پس رونمایی از نکسوس ۵ ایکس و نکسوس ۶ پی آغاز شد. منابع نزدیک از پیشنهاد ساخت سه گوشی هوشمند توسط گوگل سخن می‌گویند. به نظر می‌رسد گوگل در نظر داشته تا دو گوشی پیکسل و یک گوشی از سری نکسوس را با قیمت پایین‌تر راهی بازار کند، حال آنکه خبری از نکسوس خواهد بود. اما شرط اصلی گوگل برای مشارکت با هواوی، انجام وظیفه‌ی هواوی تنها به عنوان کمپانی سازنده بوده و اسمی از برند این شرکت روی گوشی و کمپین‌های تبلیغاتی نخواهد بود. براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع نزدیک، ریچارد یو، مدیرعامل هواوی پس از شنیدن این شرط، شخصا پایان مذاکره با گوگل را اعلام کرده است.
با وجود درج نشدن برند هواوی روی گوشی‌های هوشمند پیکسل، این کمپانی می‌توانست در نهایت گوشی‌های ساخت خود را از طریق ورایزن راهی بازار کند که همین امر می‌توانست نویدبخش همکاری‌های آینده بین هواوی و ورایزن باشد. هواوی در آمریکا عملکرد چندان خوبی ندارد، بطوریکه انواع گوشی‌های هوشمند عرضه شده توسط این کمپانی در آمریکا با استقبال روبرو نشده و آمار چندان قابل ذکری از فروش گوشی‌ها را به خود اختصاص نمی‌دهند. هواوی گوشی هوشمند پی ۹ را به عنوان پرچمدارش راهی بازار آمریکا نکرده و مراسم آینده‌ی این کمپانی برای معرفی میت ۹ که در آلمان برگزار می‌شود، نشان از احتمال پایین عرضه‌ی میت ۹ در آمریکا دارد.
با وجود عدم توافق برای ساخت گوشی‌های پیکسل گوگل، روابط این دو کمپانی همچنان برقرار است، بطوریکه احتمالا تبلتی که اخباری در مورد آن منتشر نشده، توسط هواوی راهی بازار خواهد شد. همچنین هواوی در نظر دارد تا نسل بعدی تراشه Kirin خود را با پشتیبانی از پلتفرم واقعیت مجازی Daydream گوگل راهی بازار کند. آخرین شنیده‌ها در مورد همکاری گوگل و هواوی نشان از مذاکرات دو کمپانی برای تولید گوشی هوشمند میان رده‌ای که احتمالا تحت برند پیکسل نخواهد بود، برای نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ میلادی دارد.

منبع androidpolice
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا