اخبار

دریافت هشت جایزه در فستیوال برترین طراحی بین‌المللی توسط سامسونگ

ثبت رکورد جدیدی برای طراحی خلاقانه محصولات سامسونگ

دریافت هشت جایزه در فستیوال برترین طراحی بین‌المللی (IDEA)

idea

 
سامسونگ الکترونیکس با دریافت هشت جایزه، موفق به کسب بیشترین تعداد جوایز در فستیوال بین‌المللی طراحی‌های برتر (International Design Excellence Awards)  (IDEA) سال ۲۰۱۵ شد. از مجموع هشت جایزه، یک طلا، سه نقره و چهار برنز به محصولات مختلف سامسونگ اعطا شد که تمامی این محصولات از لوازم‌خانگی گرفته تا لوازم جانبی تلفن همراه، طراحی نوآورانه محصولات سامسونگ را به نمایش می‌گذارند.
بو- کیون یون، رییس و مدیر ارشد اجرایی سامسونگ درباره این رکورد جدید گفت: «سامسونگ همواره تلاش می‌کند با توجه به نیاز کاربران و الهام از مشاهدات خود، طرح‌هایی خلاقانه ارائه کند که درنهایت زندگی کاربران را بهبود بخشد.»
فستیوال بین‌المللی طراحی‌های برتر (IDEA) در سال ۱۹۸۰ توسط انجمن طراحان صنعتی امریکا تأسیس شد و تا به امروز یکی از معتبرترین مسابقه‌های جهانی حوزه طراحی محسوب می‌شود که هرسال به منظور معرفی تأثیرگذارترین و خلاقانه‌ترین طراحی برپا می‌شود.
جایزه طلایی:

  • دوربین NX mini: دوربینی بدون آینه و با لنز قابل‌ تعویض. این دوربین فقط ۲۲٫۵ میلی‌متر ضخامت و ۱۵۸گرم وزن دارد. در طراحی آن، ترکیبی نوین از ماهیت دوربین‌های سنتی و تجربه و نیازهای زندگی امروز، ارائه شده است.

جایزه نقره‌ای:

  • ماشین ظرف‌شویی WaterWall: یک ماشین ظرف‌شویی مجهز به بازوی شستشوی خطی است که تمام فضای داخل دستگاه را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ به این ترتیب، ظرف‌هایی که در چهار گوشه قرار دارند نیز به‌طور کامل شسته می‌شوند. در این ظرف‌شویی، سیستم فلکس‌تری (Flextray) نیز تعبیه شده که صفحه‌ای با قابلیت‌ جابه‌جایی است و به کمک آن، قرار دادن و خالی کردن ظروف به سادگی انجام می‌گیرد.
  • فلیپ کاور (LED Flip Wallet) LED: برای نخستین بار در دنیا، کاوری برای تلفن‌های هوشمند طراحی شده که امکان نمایش اطلاعات و پیام‌های جدید، بدون نیاز به باز کردن کاور فراهم می‌شود. طراحی جالبی که سامسونگ برای نمایش اعلانات در این محصول در نظر گرفته، استفاده از چراغ‌های LED است که در بافت این قاب تعبیه ‌شده‌ است.

 

  • فلسفه طراحی لوازم‌خانگی دیجیتال (Digital Appliance Design Philosophy Framework): این فلسفه به منظور ترویج و شناساندن طراحی لوازم‌خانگی سامسونگ، تعریف شده است.

جایزه برنز:

  • هدست واقعیت مجازیGear VR : یکی از جدیدترین لوازم جانبی موبایل‌های سامسونگ، هدست Geat VR است. این دستگاه پوشیدنی، به آخرین مدل‌ تلفن‌های هوشمند سامسونگ متصل و تنها با یک پد لمسی کنترل می‌شود. طراحی ارگونومیک این دستگاه به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی در هر زمان و هر مکانی از آن استفاده کنند.
  • اسپیکر بی‌سیم با قابلیت پخش صدای ۳۶۰ درجه: یکی از جذاب‌ترین اسپیکرهای سامسونگ به دلیل طراحی منحصربه‌فردی که دارد، صدا را در تمامی جهت‌ها، به طور مداوم، یکپارچه و با کیفیت بالا پخش می‌کند.
  • کولر شخصی (Personal Cooler): کولری که به دلیل طراحی کاربردی دستگیره آن، به راحتی قابل‌جابه‌جایی است. سامسونگ، این کولرها را به‌گونه‌ای طراحی کرده که برای راه‌اندازی و نصب، نیازی به فضای خارجی ندارند.
  • مایکروفر هات بلست (Hotblast): مایکروفری لوکس که سطحی صاف، صیقلی و ظاهری شیک و جذاب دارد. این مایکروفر با داشتن قاب باریک و درب عریض، متناسب با خانه‌های مدرن امروزی طراحی شده است.

همچنین ۳۱ محصول دیگر سامسونگ نیز به مرحله نهایی راه یافتند. تلویزیون‌های SUHD مدل S9W و همچنین، پرینترهای UX سامسونگ (Smart UX Center) از این جمله هستند.
درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس
Samsung Electronics Co., Ltd در عرصه فناوری همواره پیشرو بوده و فرصت‌های جدیدی را برای مردم در سراسر دنیا ایجاد کرده است. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، تحول و دگرگونی در دنیای تلویزیون، تلفن‌های هوشمند، تبلت، کامپیوتر، دوربین‌، وسایل الکترونیکی خانگی، چاپگر، سیستم‌های LTE، تجهیزات پزشکی، نیم‌رساناها و سیستم‌های LED است. درمجموع ۳۱۹۰۰۰ نفر در ۸۴ کشور جهان در استخدام سامسونگ هستند که درآمد تولید سالانه آن‌ها مبلغ ۱۹۶ میلیارد دلار است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت www.samsung.com مراجعه کنید./

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا