اخبار

در رویداد ۱۹ سپتامبر هوآوی چه گذشت

شرکت هوآوی همانطور که وعده داد، در ۱۹ سپتامبر رویداد اختصاصی را در مونیخ آلمان برگزار کرد. رویدادی که در آن شاهد معرفی چندین محصول از قبیل سری گوشی های هوشمند میت ۳۰ پرچمدار، تلویزیون هوشمند هوآوی ویژن، هدفون بدون سیم فریبادز ۳، ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 2 و چندی دیگر بودیم.

در این رویداد که چند ساعتی به طول انجامید، هوآوی سعی کرد به معرفی محصولاتی بپردازد که نظر هر فردی را به خود جلب کند. از این رو باید محصولات رونمایی شده را در نوع خود بی نظیر دانست و نشان از پیشرفت روزافزون این شرکت دارد.

بخصوص اینکه خانواده پرچمداران میت ۳۰ بسیار متحول یافته تر از قبل شده و مشخصات بزرگی برای آنها در نظر گرفته شد. در مجموع ۴ مدل سری میت ۳۰ معرفی شده که باید به میت ۳۰، میت ۳۰ نسخه ۵G، میت ۳۰ پرو ، میت ۳۰ پرو نسخه ۵G و میت ۳۰ پورش دیزاین اشاره کرد. هر یک از این مدل ها طراحی پریمیومی داشته و از سخت افزار قدرتمندی بهره می برند.

در سوی دیگر تلویزیون هوشمند هوآوی ویژن معرفی شد که نباید آن را رقیب محصولاتی نظیر تلویزیون ال جی یا سامسونگ دانست. بلکه هوآوی با معرفی این تلویزیون حرفه ای ها را هدف قرار گرفته که به دنبال یک تلویزیون باکیفیت و بسیار هوشمند هستند. یکی از ویژگی های جالب این تلویزیون برخورداری از دوربین تماس ویدئویی بوده که در هیچ تلویزیونی به کار گرفته نشد.

محصول سوم نیز فریبادز ۳ بوده و یک هدفون بی سیم تمام عیار محسوب می شود. هدفونی که اگرچه ساختار ایرپادز را دارد اما هیچ شباهتی در کار نیست و حتی باید آن را برتر نیز دانست. آخرین دستگاه معرفی شده هوآوی در رویداد ۱۹ سپتامبر یک پوشیدنی به نام ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 2 بود. این ساعت در مقایسه به نسخه قبل ارتقا پیدا کرده و از ویژگی های بهتری در بخش طراحی و سخت افزار بهره می برد.

اما به هریک از این دستگاه ها به طور جداگانه می پردازیم:

خانواده گوشی های هوشمند میت ۳۰ 

شرکت هوآوی در مجموع ۵ مدل گوشی هوشمند از خانواده میت ۳۰ معرفی کرده که شامل میت ۳۰، میت ۳۰ پرو، نسخه ۵G این دو مدل و میت ۳۰ پورش دیزاین می شود. مدل نخست که میت ۳۰ نام دارد به مشخصاتی نظیر صفحه نمایش ۶.۶۲ اینچی FHD+ OLED FullView Display با نسبت تصویر ۱۹.۵:۹، پردازنده کایرین ۹۹۰ با تراشه گرافیکی ARM Mali-G76MP16، حافظه رم ۸ گیگابایتی LPDDR4x، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی با قابلیت ارتقا تا ۵۱۲ گیگابایت، پشتیبانی دو سیم کارت همزمان، سیستم عامل اندروید ۱۰ با رابط کاربری EMUI 10.0 و غیره اشاره کرد.

در سایر مشخصات این اسمارتفون شامل دوربین عقب سه گانه ۴۰/۱۶/۸ مگاپیکسلی با زوم دیجیتال ۳۰ برابری شده و در بخش دوربین سلفی نیز دارای دوربین ۲۴ مگاپیکسلیست. سنسور اثرانگشت نیز از نوع زیر نمایشگر بوده و از حسگر مادون قرمز هم بهره می برد. به گفته هوآوی پی ۳۰ با استاندارد IP53 یک مدل تقریبا ضدآب محسوب می شود. ابعاد دستگاه ۱۶۰*۷۶*۹.۲ میلیمتر بوده و وزن آن نیز به ۱۹۶ گرم می رسد.

پشتیبانی از شبکه ۴G VoLTE، بلوتوث ۵.۱، پورت USB-C، ان اف سی دیگر ویژگی های این دیوایس است. با یک باتری ۴۱۰۰ میلی آمپری و فناوری شارژ سریع ۲۷ واتی در کنار قابلیت شارژ بی سیم، این اسمارتفون پرچمدار بی نظیر است. نسخه ۵G هیچ تفاوتی با نسخه معمولی نداشته و تنها به پشتیبانی از شبکه ۵G می پردازد. این گوشی هوشمند در رنگ مشکی، نقره‌ای، بنفش و سبز با قیمت ۸۸۵ دلار راهی بازار می شود.

مدل دیگر که میت ۳۰ پرو نام دارد با مشخصات رده بالاتری همراست. این دیوایس شامل صفحه نمایش ۶.۵۳ اینچی FHD+ flex OLED Display با نسبت تصویر ۱۸.۵:۹، پردازنده کایرین ۹۹۰ با تراشه گرافیکی ARM Mali-G76MP16، حافظه رم ۸ گیگابایتی LPDDR4x، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی با قابلیت ارتقا تا ۵۱۲ گیگابایت، پشتیبانی دو سیم کارت همزمان، سیستم عامل اندروید ۱۰ با رابط کاربری EMUI 10.0 و غیره اشاره کرد.

در سایر مشخصات این اسمارتفون شامل دوربین عقب چهارگانه ۴۰/۱۶/۸ مگاپیکسلی با زوم دیجیتال ۳۰ برابری و حسگر ToF شده و در بخش دوربین سلفی نیز دارای دوربین ۳۲ مگاپیکسلیست. سنسور اثرانگشت نیز از نوع زیر نمایشگر بوده و از حسگر مادون قرمز هم بهره می برد. به گفته هوآوی پی ۳۰ پرو با استاندارد IP68 یک مدل کاملا ضدآب محسوب می‌شود.  همچنین به جای کلید فیزیکی کنترل صدا در حاشیه دستگاه افراد با لمس نمایشگر می توانند صدا را کنترل کنند.

ابعاد دستگاه ۱۵۸*۷۳*۹.۵ میلیمتر بوده و وزن آن نیز به ۱۹۸ گرم می رسد. پشتیبانی از شبکه ۴G VoLTE، بلوتوث ۵.۱، پورت USB-C، ان اف سی دیگر ویژگی های این دیوایس است. با یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری و فناوری شارژ سریع ۲۷ واتی در کنار قابلیت شارژ بی سیم، این اسمارتفون پرچمدار بی نظیر است. نسخه ۵G هیچ تفاوتی با نسخه معمولی نداشته و تنها به پشتیبانی از شبکه ۵G می پردازد. این گوشی هوشمند در رنگ مشکی، نقره‌ای، بنفش و سبز با قیمت ۱۲۱۳ دلار راهی بازار می شود.

جزئیات قیمت هر دو مدل نامشخص باقی مانده و احتمالا پاییز عرضه می شود. هوآوی همچنین مدل پورش دیزان را با حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و مشخصاتی شبیه به نسخه میت ۳۰ پرو رونمایی کرده که با قیمتی بیش از ۱۴۰۰ دلار در پاییز عرضه می شود.

تلویزیون هوآوی ویژن

شرکت هوآوی به تازگی در جریان رویداد اختصاصی مونیخ از اولین تلویزیون هوشمند خود به نام ویژن رونمایی کرد. ویژن در کنار گوشی های هوشمند میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو معرفی شده که از طراحی کم حاشیه و جدید مانند دیگر تلویزیون های هوشمند بهره می برد.

این تلویزیون به دوربین پاپ آپ برای ارتباط تصویری نیز مجهز شد. ویژن به سیستم عامل HarmonyOS مجهز است، سیستم عامل اختصاصی هوآوی که در حال حاضر تنها روی این تلویزیون قرار دارد. هوآوی ویژن همانند Honor Vision در سه مدل ۵۵،۶۵ و ۷۵ اینچی در کنار یک نوع ۸۵ اینچی با کیفیت ۴K HDR و پشتیبانی از فناوری Quantum Dot راهی بازار می شود.

هوآوی ویژن همچون Honor Vision به ریموت کنترل جدیدی مجهز است که شامل صفحه لمسی شده که می توان با کمک آن همانند ماوس در صفحه نمایش عمل کرد. این دستگاه دارای پورت USB-C بوده و از NFC پشتیبانی می کند، بنابراین افراد می توانند محتوا خود را روی این نمایشگر بزرگ اجرا کنند.

شرکت چینی هیچ اطلاعاتی درباره قیمت محصول جدید خود ارائه نداد و باید منتظر جزئیات تکمیلی آن باقی ماند.

ساعت هوشمند هوآوی واچ GT 2

نسل جدید ساعت هوشمند هوآوی واچ جی تی بسیار شبیه به نسل قبل است. اما دارای سخت افزار بهبودیافته و نرم افزار برجسته بوده که نظر هر فردی را به خود جلب می کند. هوآوی دو مدل این ساعت را توسعه داده که شامل نسخه ۴۶ و ۴۲ میلیمتری می شود. نسخه ۴۶ میلیمتری دارای نمایشگر ۱.۳۹ اینچی OLED با شدت روشنایی ۱۰۰۰ نیت شده و شیشه سه بعدی دارد. طراحی آن نیز کریستالی بوده و Uni-Piece است.

مدل ۴۲ میلیمتری تنها ۹.۴ میلیمتر ضخامت دارد و با وزن ۲۹ گرمی بسیار کم وزن است. واچ جی تی ۲ عمر باتری ۱۴ روزه دارد و اگر از طریق بلوتوث آن را استفاده کنید عمر باتری به ۱۰ ساعت می رسد. به گفته هوآوی اکنون می توان در این ساعت بیش از ۵۰۰ موسیقی ذخیره کرد و نمایشگر همیشه روشن هم برای آن فراهم آمده است. با میکروفون داخلی نیز می توان تماس برقرار کرد.

همچنین از هدفون بلوتوثی هم پشتیبانی به عمل می آورد. Watch GT 2 از اکتبر امسال با پردازنده K1 و قیمت ۲۲۹ و ۲۴۹ یورو برای نسخه ۴۲ و ۴۶ میلیمتری راهی بازار می شود.

هدفون بی سیم فریبادز ۳

آخرین محصول معرفی شده هوآوی فریبادز ۳ هدفون بی سیم نسل جدید این شرکت بود. هدفونی که دارای طراحی دایره ای بوده و یک مدل متحول شده نسبت به قبل محسوب می شود. این هدفون به پردازنده Kirin A1 مجهز است و از بلوتوث ۵.۱ پشتیبانی می کند. با درایورهای ۱۴.۱ میلیمتری وضوح صدا بالایی دارد. با قابلیت لغو نویز و سطح صدا ۱۵ دسی بل می توان تجربه شنیدن موسیقی لذت بخشی داشت.

با لمس هدفون می توان آن را کنترل کرد که شامل مکث یا پخش صداست. ابعاد ۴۱*۲۰*۱۷ میلیمتر است و تنها ۴۸ گرم با شارژ وزن دارد. بدون کیس شارژ این هدفون عمر باتری ۴ ساعته داشت و با آن به ۲۰ ساعت می رسد. یک باتری ۳۰ میلی آمپری درون هدفون تعبیه شده تا عمر طولانی پیدا کند. کیس شارژ فریبادز ۳ به صورت بی سیم شارژ شده و از طریق پورت USB-C نیز قابلیت شارژ است.  FreeBuds 3 در رنگ مشکی و سفید با قیمت کمتر از ۱۹۹ دلار ایرپادز بزودی عرضه می شود.

هوآوی تنها به معرفی همین چند محصول در جریان رویداد پرداخته و محصولات بیشتری برای معرفی نداشت. همگی تا پاییز سال جاری راهی بازار می شوند.

میت ۳۰ پرو

معرفی ۲۰۱۹، سپتامبر
وضعیت عرضه در آینده‌ی نزدیک (اکتبر ۲۰۱۹)

نمایشگر

نوع OLED لمسی خازنی، ۱۶ میلیون رنگ
سایز ۶.۵۳ اینچ (~۹۴.۱% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن ۱۱۷۶ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۱۸.۵:۹ (~۴۰۹ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۶
– فضای رنگی گسترده DCI-P3
– HDR10

بدنه

ابعاد ۱۵۸.۱ در ۷۳.۱ در ۸.۸ میلی‌متر
وزن ۱۹۸ گرم
ساخت پشت و جلو از جنس شیشه (گوریلا گلس ۶)، فریم آلومینیومی
گواهی IP68 برای مقاوت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا ۲ متر برای مدت ۳۰ دقیقه)
سیم‌کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))

پلتفرم

سیستم‌عامل – اندروید ۱۰
– EMUI 10
تراشه – HiSilicon Kirin 990
– ۷ نانومتری
پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای (دو هسته‌ی ۲.۸۶ گیگاهرتزی Cortex-A76 و دو هسته‌ی ۲.۰۹ گیگاهرتزی Cortex-A76 و چهار هسته‌ی ۱.۸۶ گیگاهرتزی Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP16

حافظه

درگاه حافظه NM (نانو مموری)، تا ۲۵۶ گیگابایت (استفاده‌ از شیار دوم سیم‌کارت)
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم یا ۲۵۶ گیگابایت یا ۸ گیگابایت رم، UFS3.0

دوربین

اصلی – ۴۰ مگاپیکسل (۱/۱.۷ اینچ سایز سنسور، لنز عریض،۲۷ میلی‌متری، OIS، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/1.6)
– ۸ مگاپیکسل (۱/۴ اینچ سایز سنسور، لنز تله فوتو، ۸۰ میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، ۳ برابر زوم اپتیکال، f/2.4)
– ۴۰ مگاپیکسل (۱/۱.۵۴ سایز سنسور، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لنز فوق عریض، لنز ۱۸ میلی‌متری، f/1.8)
– دوربین سه‌بعدی TOF
قابلیت‌ها بهره‌مندی از لنزهای لایکا، فلاش دوگانه‌ی (LED (dual-tone، پانوراما، HDR
ویدیو ۲۱۶۰p@30/60fps، ۱۰۸۰p@30/60/120fps، ۱۰۸۰p@960fps، ۷۲۰p@7680fps، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
سلفی – ۳۲ مگاپیکسل
– دوربین سه‌بعدی TOF

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری خیر
– صدای ۳۲ بیت / ۳۸۴ کیلوهرتز
– میکروفون اختصاصی با حذف نویز فعال

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژر – شارژ سریع باتری ۴۰ واتی
– شارژ بی‌سیم ۲۷ واتی
– شارژ معکوس بی‌سیم

قابلیت‌ها

حسگرها تشخیص چهره سه‌‌بعدی، حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، فشارسنج، قطب‌نما

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE / 4G

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، DLNA، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث ۵.۱, BLE, SBC, AAC, LDAC
GPS بله، با دو بانده A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO، QZSS
NFC بله
رادیو خیر
USB ۳.۱، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل ، OTG

متفرقه

رنگ‌ها مشکی، آبی، سبز، طلایی

میت ۳۰

معرفی ۲۰۱۹، سپتامبر
وضعیت عرضه در آینده‌ی نزدیک (اکتبر ۲۰۱۹)

نمایشگر

نوع OLED لمسی خازنی، ۱۶ میلیون رنگ
سایز ۶.۶۲ اینچ
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، ۱۹.۵:۹ (~۳۸۹ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
– فضای رنگی گسترده DCI-P3
– HDR10

بدنه

ابعاد
وزن
ساخت پشت و جلو از جنس شیشه، فریم آلومینیومی
گواهی IP53 برای مقاوت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار
سیم‌کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)

پلتفرم

سیستم‌عامل – اندروید ۱۰
– EMUI 10
تراشه – HiSilicon Kirin 990
– ۷ نانومتری
پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای (دو هسته‌ی ۲.۸۶ گیگاهرتزی Cortex-A76 و دو هسته‌ی ۲.۰۹ گیگاهرتزی Cortex-A76 و چهار هسته‌ی ۱.۸۶ گیگاهرتزی Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP16

حافظه

درگاه حافظه NM (نانو مموری)، تا ۲۵۶ گیگابایت (استفاده‌ از شیار دوم سیم‌کارت)
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت، ۶ گیگابایت رم یا ۲۵۶ گیگابایت یا ۸ گیگابایت رم، UFS3.0

دوربین

اصلی – ۴۰ مگاپیکسل (۱/۱.۵۴ اینچ سایز سنسور، لنز عریض،۲۷ میلی‌متری، OIS، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/1.8)
– ۸ مگاپیکسل (۱/۴ اینچ سایز سنسور، لنز تله فوتو، ۸۰ میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، ۳ برابر زوم اپتیکال، f/2.4)
– ۱۶ مگاپیکسل (فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لنز فوق عریض، لنز ۱۷ میلی‌متری، f/2.2)
قابلیت‌ها بهره‌مندی از لنزهای لایکا، فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما، HDR
ویدیو ۲۱۶۰p@30/60fps، ۱۰۸۰p@30/60/120fps، ۷۲۰p@960fps، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
سلفی ۲۴ مگاپیکسل

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری خیر
صدای ۳۲ بیت / ۳۸۴ کیلوهرتز
میکروفون اختصاصی با حذف نویز فعال

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژر – شارژ سریع باتری ۴۰ واتی
– شارژ بی‌سیم ۲۷ واتی
– شارژ معکوس بی‌سیم

قابلیت‌ها

حسگرها تشخیص چهره سه‌بعدی، حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، فشارسنج، قطب‌نما

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE / 4G

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، DLNA، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث ۵.۱, BLE, SBC, AAC, LDAC
GPS بله، با دو بانده A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO، QZSS
NFC بله
رادیو خیر
USB ۳.۱، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل ، OTG

متفرقه

رنگ‌ها مشکی، آبی، سبز، طلایی

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا