اخبار

در چندین سال آینده گوشی هوشمند بزرگ خود را تا کرده و در جیب بگذارید

روزگاری گوشی های تلفن همراه در سایز اندازه ای نبودند که بتوان آن ها را بدون نیاز به کیفی جداگانه حمل کرد! بالای تمامی آن ها یک آنتن به طول حداقل نیمی از کل گوشی قرار داشت و وزنی معادل یک پاره آجر داشتند که زمان حمله یک فرد ناشناس و برای دفاع از خود می توانستیم از آن ها استفاده کنیم.اما رفته رفته اندازه ان ها تغییر کرد و به عنوان کمترین مزیت این قابلیت را داشتند که در جیب به راحتی جای بگیرند.
زمان گذشت و حالا مشاهده می کنیم که قویترین سخت افزارها زیر پوششی به ضخامت کمتر از یک سانتی متر جای می گیرند.و حالا اخبار حاکی از پیشرفت های بیشتری در آینده ای نچندان دور است، به طوری که امروزه رقابت بر سر کاهش اندازه تلفن‌های همراه، تحقیق و توسعه در زمینه این صنعت را به سمت ساخت نانوسیم‌هایی با قطر بسیار کمتر از نانوسیم‌های موجود و استفاده از آن‌ها در مدارهای تک لایه برده است.
در این حوزه جدیدترین اخبار مربوط به تحقیقات جدید محققان دانشگاه واندربیلت (Vanderbilt) در ایالت تنسی است که منجر به ساخت نانوسیمی با قطری به اندازه سه اتم شده‌ است. ساخت سیم‌هایی با این ابعاد کم، افق‌های جدیدی را در کوچک‌سازی اشیا ایجاد کرده ‌است. از جمله این امکانات جدید، تلفن‌های هوشمندی هستند که صفحات آن‌ها مانند تکه‌های کاغذ، قابلیت تازدن دارند.آن ها در طول این پژوهش از باریکه متمرکزی از الکترون‌ها برای ساخت نانوسیم‌ها استفاده کردند.
گفتنی است این نانوسیم‌ها در حالی ضخامتی حدود ۴/۰ نانومتر دارند که ضخامت نانوسیم‌های تولیدی امروزه در حدود ۵۰ الی ۱۰۰ نانومتر است که در یک مقایسه کوچک مشخص می شود این فناوری جدید یک هزارم سیم ‌های مورد استفاده در مدار رایانه‌های امروزی است. این نانوسیم‌ها به‌ صورت آرایش شش ضلعی از اتم‌ها کنار هم قرار گرفته‌ اند و دارای هدایت الکتریکی و گرمایی و استحکام چشمگیری هستند.
سازندگان مدعی شده اند که آینده ای نچندان دور می توان یک ماده دوبعدی منعطف،از آنجایی که این ماده به ‌صورت تک لایه‌ ای از اتم‌هاست، ساخت. همچنین چون صفحات حاصل شده مانند کاغذ، منعطف و قابل تا زدن هستند، قادر خواهید بود به کمک این فناوری، کاغذها یا صفحه‌ های نمایش انعطاف ‌پذیر داشته باشید. دلیل انعطاف‌پذیر بودن این فناوری آن است که یک لایه اتمی از ماده در ساخت آن استفاده شده ‌است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا