اخبار

دستیار صوتی کورتانا با گوگل قطع رابطه کرد؛ بینگ پررنگ تر از همیشه

کمپانی مایکروسافت روز پنج‌شنبه اعلام کرد که دستیار صوتی کورتانا دیگر با گوگل ارتباطی نخواهد داشت و کاربران تنها از طریق این دستیار به جستجوگر بینگ خود مایکروسافت دسترسی خواهند داشت. تصمیمی که به نظر سیاست درستی برای یک شرکت مطرح جهت شخصی سازی محصولاتش به‌حساب می‌آید.
مایکروسافت در مسیر خصوصی سازی دستیار صوتی کورتانا
در یک اقدام کاملاً شخصی، مایکروسافت جستجو از طریق دستیار صوتی کورتانا ویندوز ۱۰ را در سطح جستجوگر گوگل مسدود کرد؛ بنابراین دستیار مجازی مبتنی بر صوت مایکروسافت تنها از جستجوگر بینگ مایکروسافت پشتیبانی خواهد کرد.
این کمپانی روز پنج‌شنبه در پست وبلاگی مقاله‌ای تحت عنوان «ارائه تجارب جستجوی شخصی از طریق کورتانا» دلایل اصلی این کار را توضیح داد. مایکروسافت اساساً مایل است تجربه‌ی یک جستجوی یک‌پارچه را در ویندوز ۱۰ و توسط دستیار کورتانا به کاربران خودش ارائه کند. این قابلیت به کاربران کمک خواهد کرد تا وظایفشان را به‌خوبی تکمیل کنند و حتی در زمان خود نیز صرفه جویی کنند.
به‌عنوان مثال شما می‌توانید کلمه‌ی Pizza را در کادر جستجوی کورتانا تایپ کنید و سپس از طریق مرورگر اج همچنین جستجوگر بینگ مایکروسافت نزدیک‌ترین فست فود‌های موجود در اطراف شما را به نمایش خواهد گذاشت. گاهی نیز ممکن است دستگاه شما به مشکل بخورد. به‌عنوان مثال بلوتوث لپ‌تاپ شما دچار مشکل شود. می‌توانید به‌راحتی از طریق این مرورگر جستجو کرده و خیلی سریع راه حل‌های لازم جهت رفع مشکلتان را ارائه خواهد کرد.
اما چرا مایکروسافت رابطه کورتانا با گوگل را قطع کرده است؟ این کمپانی می‌گوید:
کورتانا مخصوص کار با مرورگر مایکروسافت اج و همچنین جستجوگر بینگ طراحی شده است؛ بنابراین نباید انتظار داشته باشید که این دستیار با موتورهای جستجوگر دیگر به‌خوبی کار کند.
در حالی که شما می‌توانید در ویندوز ۱۰ از هر مرورگر و موتور جستجویی استفاده کنید، مایکروسافت اطمینان می‌دهد که کاربران با استفاده از محصولات مایکروسافت نظیر مرورگر مایکروسافت اج، جستجوگر بینگ و دستیار شخصی کورتانا نهایت لذت را خواهید برد. به‌تازگی این کمپانی مشغول کار بر روی بهبود کارایی سرویس‌های خود است تا بهترین تجربه را به کاربرانش اهدا کند.
منبع :ndtv

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا