اخبار

دلایل تاخیر Final Fantasy 15 از زبان کارگردان بازی

چندی پیش در اخبار  خواندید که بازی Final Fantasy 15 قرار است با تاخیری چند ماهه روانه بازار شود. به‌تازگی در مصاحبه جدید سایت فامیتسو با هاجیمی تاباتا، کارگردان بازی Final Fantasy 15، او از دلایل تاخیر بازی گفته است.
 
 
بر طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده از سوی هاجیمی تاباتا، «بهینه‌سازی بازی» یکی از اصلی‌ترین دلایلی بوده است که باعث شده این بازی موردانتظار به‌تاخیر بیافتد.
 
 
تاباتا در این‌مورد گفت که:
 

بازی Final Fantasy 15 از عدم بهینه‌سازی کافی رنج می‌بُرد و در کنار این، شاهد مشکلات دیگری همچون وجود باگ‌های آزاردهنده و افت‌فریم بودیم. بنابراین تصمیم بر آن شد که بازی را به تاخیر بیاندازیم و مشکلات بوجود آمده را رفع کنیم.

 
او تاکید کرد که باگ‌های ایجاد شده باعث از کار افتادن بازی نمی‌شدند و این باگ‌ها، چیزهایی مثل شناور ماندن شخصیت بازی در هوا و عجیب و غریب شدن قیافه شخصیت‌ها بوده است. البته به هر حال باگ، باگ است و باید رفع شود:
 

ما قصد داریم که مشکلات ذکر شده را [به طور کامل] برطرف کنیم. از دیگر دلایل تاخیر بازی این بود که من می‌خواستم بالانس بازی را اندکی اصلاح کنم و در آن تغییراتی ایجاد دهم.

 
تاخیر خوردن این بازی، این امکان را به تاباتا و تیمش می‌دهد که به جای عرضه بروزرسانی روز اول، مشکلات حاکم بر بازی را تا قبل از عرضه رفع کنند. او در این مورد گفت:

با توجه به اینکه بازیکنان زیادی هستند که بدون اتصال به اینترنت به انجام بازی می‌پردازند، انتشار بروزرسانی روز اول می‌تواند کمی آزاردهنده باشد و همین موضوع باعث شود که آن‌ها نتوانند بازی را تجربه کنند. داده‌های به‌دست رسیده از ژاپن اعلام می‌کنند که بیش از ۲۰ درصد گیمرهای این کشور، بدون اتصال به اینترنت با کنسول خود بازی می‌کنند.

 
او ادامه داد:

طبیعتا ۲۰ درصد، رقم کمی نیست. این در حالی است که درصد بیشتری از گیمرها در آمریکا، با کنسول‌های خود به اینترنت متصل می‌شوند. به‌عبارتی دیگر، در کشور ژاپن، درصد کسانی که بدون اینترنت به انجامبازی می‌پردازند، بسیار قابل‌توجه است.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا