اخبار

دلیل حذف چند ساعتی تلگرام از اپ استور

تلگرام

چنان چه بسیاری از شما کاربران عزیز  وبسایت ما می‌دانید در طی هفته گذشته شرکت اپل نرم‌افزار پیام‌رسان محبوب تلگرام را از اپ استور حذف کرد و درباره دلیل این اقدام اظهار داشت که این کمپانی شکایاتی را مبنی بر وجود محتوای نامناسب در این پلتفرم گفتگوی اینترنتی دریافت کرده است.
پاول دوروف به‌عنوان سازنده نرم‌افزار تلگرام به‌سرعت به این تصمیم اپل واکنش نشان داد و اعلام کرد که در نظر دارد تا برنامه‌هایی را برای جلوگیری از شیوع این محتواهای نامناسب در فضای گفتگوی این نرم‌افزار پیاده‌سازی کند. در ان زمان، درباره طبیعت محتوای نامناسبی که تلگرام به میزبانی آن متهم شده بود اطلاعات کمی در دسترس بود اما یکی از مقامات اپل به‌تازگی در این رابطه به یکی از کاربران توضیحاتی داده و دلیل حذف تلگرام و عبارت محتوای نامناسب را به‌صراحت روشن کرده است که البته پاسخ این فرد و دلایل او کاملاً منطقی به نظر می‌رسد و می‌بایست درباره رسیدگی اپل به این موضوع تقدیر کرد.
لازم به ذکر است که پس از شناسایی این دسته از محتواها از سوی مقامات اپل، نرم‌افزار تلگرام به‌سرعت از اپ استور پاک شد و به توسعه‌دهنده آن نیز اخطارهایی را دریافت کرد و همچنین مقامات ذی‌ربط هم دراین‌باره مطلع شدند. بااین‌حال مسئولان تلگرام که از حذف نرم‌افزار خود از اپ استور به‌شدت نگران بوده و ضرر و زیان‌های احتمالی را در نظر گرفته بودند برای رفع این مشکل به‌سرعت در این رابطه چاره‌اندیشی کردند و ابزار لازم برای جلوگیری از اشاعه محتوای غیراخلاقی و غیرقانونی را برای این پیام‌رسان در نظر گرفتند. البته خوشبختانه زمانی که صحت انجام این کار برای اپل تائید شد نرم‌افزار تلگرام تنها پس از چند ساعت ممنوع شدن دوباره به اپ استور بازگشت و کاربران هم‌اکنون می‌توانند به‌راحتی به دانلود و استفاده از این نرم‌افزار بر روی دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS خود بپردازند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا