اخبار

دل مانیتور اولتراشارپ خود را معرفی کرد

دل از نمایشگر اولتراشارپ UP3218K خود با کیفیتی فوق العاده استثنایی رونمایی کرد. این نمایشگر وضوح تصویر ۸K دارد و رزولوشن آن ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ است. این نمایشگر صفحه ای دارد که واقعا نسل آینده تمامی نمایشگر ها را نشان می دهد.
این صفحه نمایش در ابتدا ۴۹۹۹ دلار قیمت داشت که رفته رفته قیمت آن کاهش یافته و به ۳۶۹۹ دلار رسیده است. صفحه‌نمایش دل از مشخصات حیرت‌آوری بهره می‌برد؛ فقط دانستن این موضوع که صفحه‌نمایش این محصول ۳۳ مگاپیکسلی است؛ بسیار هیجان‌انگیز است. شرکت سازنده در هنگام معرفی، بیشترین تلاش خود را برای نشان دادن کیفیت صفحه‌نمایش با استفاده از عکس‌ها و ویدیو‌هایی با کیفیت بسیار بالا انجام داد. کیفیت محتوای نمایش داده‌شده بسیار زیاد و رنگ‌ها کاملا غنی و لبه‌های تصویر واقع‌گرایانه بود.

در مورد اولترا شارپ UP3218K این چنین نوشته شده است:

این نمایشگر در کنار آی مک ۲۷ اینچی نیز بسیار بسیار بزرگ تر به نظر می رسد. شارپنس و عمق رنگ تصویر دوباره ما را شگفت‌زده کرد، ولی مطمئن هستم که کاربران حرفه‌ای با دستکاری پروفایل‌های رنگی و تنظیمات کالیبراسیون درصدد بهبود وضعیت موجود برخواهند آمد؛ اما پس از استفاده‌ی شخصی از این محصول، باید بگویم که این دستگاه یک صفحه‌نمایش کامل است. دانستن این موضوع که می‌توان در نمایش رنگ‌ها به‌صورت واقعی روی این محصول حساب باز کرد، باعث می‌شود که با اطمینان خاطر بیشتری به ویرایش و انتشار عکس‌ها پرداخت.

البته باید در نظر داشته باشید که استفاده از این نمایشگر هنوز هم نمی تواند تمام نیاز های ما را براورده کند چرا که هنوز تصاویر با کیفیت ۳۰ مگاپیکسل وجود ندارد و یا هنوز هم ویدئوهایی با کیفیت ۸K وجود ندارد. در عین حال، اکثر نرم‌افزارها برای کار در این رزولوشن بهینه نشده‌اند. مرورگر گوگل کروم یکی از این موارد است. این صفحه‌نمایش، در برخی از مواقع کل صفحه‌ی جستجوگر را به‌صورت مشکی نشان می‌دهد؛ برخی مواقع نیز هنگام رفرش کردن صفحه، با لرزش صفحه‌نمایش روبه‌رو شدیم. سیستم مورد استفاده، از پردازنده‌ی Core i7-6950X اینتل، کارت‌ گرافیک تایتان ایکس انویدیا و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد. قبل از این با استفاده از صفحه‌نمایش‌های دیگر (با کیفیت کمتر از ۸K) به مشکلاتی که در بالا گفته شد برنخورده بودیم. مشکلات موجود، احتمالا به دلیل رزولوشن بالاتر و ناهماهنگی سیستم عامل و نرم‌افزارها با این رزولوشن پدید آمده است.

جالب اینجاست که بعضی نرم افزار ها نمی توانند روی چنین مانیتوری اصلا نمایش داده شوند. به طور مثال photoshop تنها روی نمایشگر هایی به طور دقیق اجرا می شود که بزرگنمایی ۲۰۰ درصد دارند. البته کیفیت تصاویر اجرا شده روی برنامه مناسب است اما منو ها و ساب منو ها به هم می ریزد. این برنامه‌ در کنار چنین صفحه‌نمایشی برای عکاسان و ویرایشگران حرفه‌ای انتخابی ایده‌آل به نظر می‌رسید؛ اما وقتی‌که کاربردی‌ترین نرم‌افزار برای ویرایشگران عکس، یعنی فتوشاپ، مشکلاتی هنگام استفاده دارد، نمی‌توان به‌طور قطع در این باره صحبت کرد. در تصویر زیر تفاوت نمایش را در مقیاس ۱۰۰ درصد (سمت چپ) و ۲۰۰ درصد (در سمت راست) مشاهده می‌کنید.

با توجه به سخت‌افزارهای امروزی، بازی کردن با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن ۸K قابل انجام است و مجبور نبودیم برای تست باز‌ی‌ها منتظر بمانیم. البته بازی کردن در این وضوح نیازمند سخت‌افزار قدرتمندی است. این آزمایش‌ها را با استفاده از کارت گرافیک ۱۲۰۰ دلاری و افزایش تنظیمات گرافیکی بازی Grand Theft Auto روی حالت حداکثری انجام دادیم که از ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی کارت‌ گرافیک استفاده کرد. البته همان‌طور که گفته شد، بازی در رزولوشن ۸K، تفاوت چندانی با رزولوشن‌هایی مانند ۴K نخواهد داشت. زیرا هیچ شرکت بازی‌سازی، بازی‌های خود را برای رزولوشن ۸K طراحی نمی‌کند و بافت‌ها و جزئیات نیز برای رزولوشن‌های پایین‌تر طراحی و به‌ کار گرفته می‌شوند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا