اخبار

دومین اجلاس توسعه دهنگان وب فارسی برگزار شد

پس از برگزاری نخستین دوره اجلاس توسعه‌دهندگان وب فارسی در آذر ماه سال ۹۵ در سالن همایش‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با استقبال سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و با هدف نزدیکی هرچه بیشتر این دو کفه قدرت وب فارسی برگزار شد، دوازدهم مردادماه ۱۳۹۶، دومین دوره از این اجلاس با قدرت و کیفیتی دوچندان، پذیرای حضور مخاطبان این حوزه بود.
در این دوره از اجلاس، تمرکز جدی‌تری بر بخش غیر دولتی صورت گرفته است و تلاش شده سخنرانی‌ها و پانل‌هایی در جهت انتقال تجربیات و دانش افراد فعال در حوزه وب فارسی در چارچوب برگزاری این رویداد گنجانده شود که با استقبال بیشتری از جانب مخاطبان مواجه شد.
 

این دوره از اجلاس در راستای پنج محور حیاتی و کلیدی وب فارسی یعنی طراحی و توسعه، کارآفرینی، فناوری‌های مالی (فینتک)، امنیت سایبری و کسب و کارهای اینترنتی و با سخنرانی افراد سرشناس و متعددی از حوزه‌های مختلف برگزار شد. لازم به توضیح است این دوره از رویداد شاهد سخنرانی افراد متعدد و بیشتری نسبت به دوره اول بودیم.
اجلاس توسعه‌‌دهندگان وب فارسی با دعوت و حضور همزمان دو بخش دولتی و خصوصی ادامه مسیر داد و همچون گذشته این دو اقلیم دور افتاده از یکدیگر را کمی نزدیک‌تر کرد تا زمینه را برای گام‌های بعدی توسط «کانون توسعه‌دهندگان فضای مجازی» و سایر دوستان هم‌نظر مهیا ساخت.
 

این مراسم توسط مجری توانمند صدا و سیما و رادیو “آرش سروری” مدیریت می شد و مراسم طبق برنامه در ساعت ۱۰ صبح آغاز شد.
اولین سخنران “آرش میلانی” بود که در خصوص خوشحال سازی مشتریان صحبت کرد. آرش میلانی موسس سایت و استارت آپ PINGONIO است که توانسته در حوزه ترجمه متون کتاب‌های تخصصی با موضوع کارآفرینی و تکنولوژی به صورت گروهی موفقیت هایی کسب کند. آرش در خصوص اینکه چگونه می بایست مشتری را از خرید خود خوشحال کرد و یا در هنگام نارضایتی مشتری اون را راضی کرد نکاتی را ارائه کرد.
 

 
سخنران بعدی آقای “فرزاد برنا” صحبت هایی در خصوص امنیت در حوزه فناوری اطلاعات ارائه کرد. به گفته آقای برنا، رابطه امنیت و سهولت و کارایی در سیستم های نرم افزاری، به صورت یک مثلث می باشد. هرچه به سمت امنیت بروید، سهولت و کارایی پایین می آید و هر چه به سمت سهولت و یا کارایی بروید، امنیت پایین می آید. وی ادامه داد که اکثر دولوپرها در حوزه امنیت نرم افزار اطلاعات کافی ندارند و همینطور کارشناسان امنیت شناخت کافی در حوزه نرم افزار ندارد. بالا بردن امنیت در سیستم های نرم افزاری با افزایش هزینه و زمان در روند تولید نرم افزار روبرو می شود که خیلی از شرکت ها و استارت آپ ها برای پایین آوردن هزینه و یا تسریع در روند تولید نرم افزار، امنیت را حذف و یا تا سطح بسیار زیادی پایین می آورند.

 
سخنران بعدی آقای “احمدرضا نخجوانی” مدیرعامل شرکت شاتل بود که ایشان درخصوص عوامل موفقیت خود در حوزه مدیریت و ارتباط با کارکنان و مشتریان صحبت کردند. ایشان توصیه های بسیار مفیدی در خصوص تقویت ارتباطات کارآفرینان جوان ارائه کردند. لبخند، پیش قدم شدن در سلام کردن، تقدیر از کارکنان منتخب، تبریک یا تسلیت به کارکنان به صورت حضوری توسط مدیران، هدیه دادن و …. برخی از این توصیه های کلیدی آقای نخجوانی بود.
 

 
سخنران بعدی آقای “حامد بیدی” طراح رابط و تجربه کاربری بود که ایشان صحبت هایی در خصوص نحوه شناسایی افراد بازدید کننده و اینکه از چه طریقی به سایت شما وارد شدند و اولین کلیک کاربر کدام لینک در صفحه بوده و آیا به سایت باز میگردد یا خیر، انجام داد. ایشان در خصوص اینکه چطور می توان فروش زیاد داشت و یا در صورت فروش پایین چگونه مشکل را یافته و حل کنیم، نیز صحبت هایی انجام دادند.
 

 

سخنران بعدی آقای “آیدین نامدار” مشاور تجاری بود که ایشان نیز صحبت هایی در خصوص نحوه تعامل با کارفرما داشتند. اینکه برای هرکار قرارداد ببندیم، با یک وکیل در خصوص معاملات مشورت کنیم، چگونه حق الزحمه خود را وصول کنیم و…

 

 
این مراسم تا ساعت ۱۷ ادامه داشت و آقایان بهروز کمالیان، علی عاج، حمید رضا همتی، سجاد بهجتی و دیگر کارشناسان مطرح این حوزه سخنرانی هایی انجام دادند.
در آخر یک عکس یادگاری از افراد حاضر در مراسم انداخته شد .
 

 
اجلاس وب فارسی، هرساله به همت کانون توسعه‌دهندگان فضای مجازی و با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا