اخبار

دکمه هوم آیفون ۷ مسطح با گوشی خواهد بود

مطابق با گزارشی که در وب سایت Mac Otakara منتشر شده است، آیفون ۷ اپل دارای دکمه هوم فیزیکی نخواهد بود و در عوض قرار است این اسمارت فون به یک دکمه هوم تاچ سه بعدی مجهز شود.
این دکمه هوم قرار است با بدنه گوشی هم سطح باشد، به این معنی که نمی‌توانید با انگشت خود این دکمه را به پایین فشار داده و آن را حرکت دهید، موضوعی که عمده نگرانی کاربران را درباره خراب شدن این قطعه متحرک برطرف خواهد کرد. در عوض وقتی که یک کاربر دکمه هوم را فشار می‌دهید، گوشی با ارایه یک واکنش لمسی، حس فشار را برای او شبیه‌سازی می‌کند، درست مانند ترک پد فورس تاچ روی بخش عمده‌ای از مک بوک‌های شرکت اپل. با مشاهده یک فیدبک لمسی کاربران آیفون‌های جدید حس می‌کنند که دکمه گوشی را به پایین فشار داده‌اند حتی اگر در عمل هیچ دکمه‌ای برای فشار دادن وجود نداشته باشد.
در گزارش Mac Otakara به شایعه دکمه هوم اپل که در ماه آوریل توسط Stormmedia منتشر شد اشاره شده و این شایعه با استناد به منابع زنجیره تامین اپل تایید شده و عنوان شده است که احتمال درست بودن آن بسیار زیاد است.
مدتی پیش نیز شایعی دیگری درباره همین دکمه هوم مسطح توسط محققان شرکت سرمایه گذاری Cowen and Company عنوان شد. اگرچه هیچ کدام یک از این منابع فاقد شواهد کافی و دقیق برای تایید این ادعا بدون هیچ شک و شبهه‌ای هستند، این موضوع که چنین شایعه‌ای چندین بار تکرار شده است می‌تواند نشانه‌ای مبنی بر درست بودن آن باشد.
 
 

دکمه هوم آیفون 7

از سوی دیگر اضافه شدن دکمه هوم مسطح در کنار شایعات دیگری همچون ضد آب بودن و حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون معنای بیشتری پیدا می‌کند. بدون وجود یک دکمه هوم فیزیکی فضایی برای نفوذ آب به درون بخش‌های داخلی گوشی نخواهد بود و این فناوری موجب افزایش اعتماد به سیستم تاچ آی دی می‌شود. بر مبنای تصاویر لو رفته، به نظر نمی‌رسد که حذف دکمه هوم فیزیکی تغییر چندانی در ظاهر آیفون ۷ ایجاد کند.
پس از جایگزینی دکمه هوم فیزیکی با یک دکمه تاچ سه بعدی مسطح، اپل یک قدم به حذف کامل دکمه هوم از گوشی‌های هوشمندش نزدیک خواهد شد، زیرا چند وقتی است که اخبار از حذف دکمه هوم به صورت کامل از آیفون سال ۲۰۱۷ خبر می‌دهند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا