اخبار

دکمه Home در آیفون ۷ دیجیتالی شد: با دکمه فیزیکی خداحافظی کنید

اپل امشب از جدیدترین محصول خانواده تلفن‌های هوشمند خود، یعنی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس رونمایی کرد. اما یکی از ویژگی‌های جالب آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، حذف دکمه فیزیکی آیفون‌های جدید و جایگزینی آن با یک دکمه دیجیتالی است.
به نظر می‌رسد تنها تغییر ناگهانی اپل در نسل جدید آیفون‌ها، محدود به حذف جک هدفون و یا ضد آب شدن محصولاتش نیست، بلکه دکمه قدیمی HOME نیز به شیوه جدیدی در این محصول عرضه خواهد شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده دکمه هوم در آیفون‌های جدید به صورت فیزیکی نیست و با فشردن آن تغییری در آن رخ نمی‌دهد. در واقع این دکمه تبدیل به یک دکمه دیجیتالی شده است که از نسل جدید فناوری این شرکت یعنی Taptic Engine بهره می‌برد.

 

new-home-button-iPhone-7-620x348

 

این فناوری نه تنها کاربران را از مشکل خرابی دکمه هوم آیفون خلاص می‌کند، بلکه در امنیت بیشتر دستگاه برای جلوگیری از نفوذ آب بدان نیز جلوگیری می‌کند. به علاوه با استفاده از ویبره و لرزش در این دکمه،‌ اعلانات جدید و مسیج‌های جدید از طریق این دکمه به شما اطلاع داده می‌شود.
همچنین اپل با قرار دادن API این دکمه در اختیار توسعه دهندگان، کاری کرده تا آن‌ها نیز بتوانند برنامه‌های مخصوص خود را برای استفاده از این دکمه داشته باشند.
البته این موضوع چندان جای تعجب ندارد چرا که طبق اخبار فعلی،  احتمالا در آیفون‌های سال بعد به طور کلی از دکمه هوم نیست.
منبع theverge
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا