اخبار

دیتاسنتر اپل در آیووا تاسیس می شود

اپل گزارش کرد که تا دو سال آینده دیتاسنتر خود را در شهر آیووا در امریکای شمالی راه اندازی خواهد کرد. این شرکت اعلام کرد که برای سرویس دهی بهتر به کاربران امریکا شمالی این دیتا سنتر را در این بخش با سرمایه بالغ بر ۱٫۳ میلیارد دلار راه اندازی خواهد کرد.
به نظر می رسد که اپل می خواهد برای تامین انرژی این دیتا سنتر تماما از انرژی پاک استفاده کند. گفته می‎شود مقامات محلی حدود ۲۰۸ میلیون دلار تخفیف‎ مالیاتی به اپل داده‌اند و این شرکت قصد دارد در مجموع ۸ کیلومتر مربع زمین در آینده برای توسعه بیشتر مرکز خود خریداری کند. همچنین اپل ۱۰۰ میلیون دلار به بنیاد توسعه عمومی شهر ووکی اهدا خواهد کرد که البته یکجا نخواهد بود و هر سال یک میلیون دلار از آن پرداخت خواهد شد.
دیتاسنتر جدید اپل و کمک‎های مالی این شرکت موجب می‎شود سرمایه بسیاری به‌سوی شهر ووکی جذب شود. در ابتدا قرار است به کمک این سرمایه، پردیس جوانان این شهر تأسیس شود که شامل گلخانه، زمین بازی، اسکله ماهیگیری، مراکز آموزشی و مدارس خواهد بود. تیم کوک گفته است که ایجاد این مرکز موجب پدید آمدن ۱۰ هزار شغل جدید برای اهالی ایالت آیووا خواهد شد که شامل ۵۰ مهندس تمام‌وقت برای اجرای پروژه و ۵۵۰ نیروی عملیاتی خواهد بود.
همچنین می توان به این مساله اشاره کرد که در آیووا اپل دو پخش کننده عمده را در اختیار دارد. از جمله آن‎ها می‎توان به شرکت ۳M در شهر ناکس‎ویل اشاره کرد که قطعات مورد نیاز برای صفحه نمایش آیفون و آیپد را تولید می‎کند. دیتاسنترهای آی‎کلاد اپل در سراسر آمریکا وجود دارند که از میان ایالت‎های میزبان آن‎ها می‎توان به نوادا، اورگِن، کارولینای شمالی، کالیفرنیا و آریزونا اشاره کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا