اخبار

راهکارهایی برای افزایش عمر تبلت و موبایل

اسمارت، فون ها یا همان تلفن های هوشمند امروزه به جزء جدایی ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده اند. تماس تلفنی، پخش فیلم و موسیقی، ارسال پیامک، چک کردن ایمیل، وبگردی و بسیاری دیگر از کارهای زندگی روزمره با این تلفن های همراه جمع و جور انجام می شوند. اما مشکل اینجا است که باطری این گجت ها اصلا با ما یار نیستند و گاهی در مواقع ضروری خالی می شوند و ما را دچار دردسر می کنند. 

اگر شما هم زیاد با این مشکل روبرو می شوید، پیشنهاد می کنم ادامه مطلب را از دست ندهید. راه حل های ساده و خوبی برای تان داریم.
نور نمایشگر را کم کنید 
تلفن های هوشمند فعلی نمایشگرهای بزرگی دارند و این یعنی مصرف بیشتر باطری. اغلب آنها هم حسگرهایی دارند که نور نمایشگر را متناسب با نور محیط تنظیم می کنند. اما اگر علاقمند هستید که باطری شما بیشتر دوام بیاورد و یا شارژر به همراه ندارید، کم کردن نور نمایشگر مصرف باطری را بسیار کمتر می کند.
زمان خاموش شدن نمایشگر: 
تلفن شما مدت زمانی بعد از بیکار بود نمایشگرش را خاموش می کند. نمی توانید باور کنید کم کردن این زمان چقدر در کاهش مصرف باطری موثر است. حتما به این مورد توجه کنید.
پس زمینه مشکی برایAMOLED 
اگر تلفن شما دارای نمایشگری از نوعAMOLEDاست بهترین حالت استفاده از پس زمینه مشکی است. این نمایشگرها قادرند در این حالت مصرف باطری شان را کمتر کنند. البته به نظر می رسد که این رنگ پس زمینه برای کاهش مصرف در تلفن های دیگر هم موثر باشد.
تصایر متحرک پر مصرف:
انیمیشن ها و تصاویر پس زمینه متحرک در اسمارت فون ها شرایط کاری را برایcpuسخت و
بهتر است که برای سلامت باتری گوشی هم که شده از این تصاویر و پس زمینه ها کمتر استفاده شود.
ابزارهای جانبی را خاموش کنید: 
وایرلس،GPRSو بلوتوث از مصرف کننده های بزرگ باطری هستند. زمانی که به آنها نیاز ندارید خاموش شان کنید تا هم مصرف باطری کمتری داشته باشید و هم به افزایش امنیت تلفن هوشمندتان کمک کنید.
ویبره: 
تلفن زیبای شما برای لرزاندن خودش انرژی زیادی مصرف می کند. اگر اوضاع باطری خراب است بهتر است از خیر ویبره بگذرید و اجازه بدهید برایتان در مواقع لازم آواز بخواند.
جی پی اس را فراموش نکنید: 
این یکی اغلب فراموش می شود و مرتب در حال خوردن باطری است. اگر به آن نیاز ندارید می توانید خاموش اش کنید.
نرم افزارهای غیر ضروری را ببنید: 
هر نرم افزای که باز است در حال مصرف انرژی است. همیشه حواستان باشد که چند نرم افزار به صورت همزمان در حال اجرا هستند.
برخی از برنامه های نصب شده روی اندروید، حتی زمانی که کاربر از آنها استفاده نمی کند در حال جستجو جهت پیدا کردن شبکه و اتصال هستند. این جستجو از چشم کاربر هم مخفی می ماند و به نظر او تنها یک برنامه بی آزار است که بر روی گوشی خود نصب کرده. بهتر است در انتخاب برنامه های نصبی خود بیشتر دقت کنید.
برنامه ها و بازی هایی را که از آنها استفاده چندانی ندارید از روی گوشی خود پاک کنید و از درگیر کردن بیهوده باتری گوشی جلو گیری کنید.
ایمیل ها را دستی چک کنید: 
تلفن های همراه هوشمند امروزی می توانند به صورت خودکار پیام ها و ایمیل های تان را چک کنند. یا با استفاده از سرویسpush، ایمیل ها به محض دریافت توسط سرور، به تلفن همراه شما منتقل می شوند. اما هر دو این تکنولوژی ها باطری خورهای قهاری هستند. پس بهتر است که سیستمpushرا خاموش کنید و فاصله زمانی بین چک کردن خودکار را به حداکثر ممکن برای کارتان تغییر دهید. از من می شنوید، همان چک کردن دستی ایمیل ها هنگام نیاز بهتر از همه است.
صداهای غیر ضروری: 
حتما لازم است هنگام تایپ کیبورد تلق و تلوق بکند؟ یا با هر صفحه ای که باز می کنید یک صدا بشنوید؟ با غیر فعال کردن صداهای غیر ضروری می توانید مصرف باطری را کم کنید.
دمای مناسب: 
می دانستید که دمای بالا باعث خالی شدن سریع تر باطری میشود؟ مثلا اگر تلفن را در جیب شلوار نگه دارید باطری بیشتری مصرف می کند تا اینکه روی میز باشد. چون دمای بدن باعث گرم شدن باطری و تخلیه زودتر آن میشود.
مکالمه به جای ایمیل ، پیامک به جای مکالمه: 
تلفن های همراه برای ارسال اطلاعات ۲ تا ۴ برابر بیشتر از تماس صوتی نیرو مصرف می کنند. پس برای یک پیغام کوتاه شاید بهتر باشد به جای ارسال ایمیل، شماره دوست تان را بگیرید. هم کارتان انجام شده. هم باطری موبایل تان بیشتر همراهی تان می کند. فقط حواس تان باشد این تماس ها دقیقه ای باشند، نه ساعتی! البته اگر ممکن باشد که کارتان را توسط پیامک(SMS)انجام دهید، دیگر حتی نیازی به تماس صوتی هم نیست. زیرا تلفن های همراه برای ارسال اس ام اس نیاز به برقراری ارتباط جداگانه ای ندارند و همان ارتباط های معمولی که تلفن با دکل برای در دسترس بودن و کنترل سیگنال برقرار می کند، برای ارسال پیامک کافی هستند. یعنی تقریبا تمام مصرف باطری اس ام اس فقط همان نوشتن اش است و ارسال آن نیاز به نیروی ندارد.
سیگنال های شبکه موبایل: 
تلفن همراه هوشمند شما دائما در حال جستجو برای دریافت امواج شبکه و کنترل ارتباط خود است. پس در مکان هایی که سیگنال ضعیف است و یا کلا در پوشش شبکه موبایل نیست، اسمارت فون شما بسیار بیشتر و شدیدتر برای یافتن امواج کار می کند. در این گونه موارد بهتر است که تلفن همراه خود را خاموش کنید و یا اینکه آن را در حالتFlight modeقرار دهید. حتی برخی می گویند اگر شارژ کمی دارید و نگهداری آن برای تان مهم است، در طول شب هم اگر امکان دارد موبایل تان را خاموش کرده یا در حالت فلایت مود قرار دهید.
از زنگهای ساده استفاده کنید: 
زنگ های موزیکال و پر سروصدا هنگام پخش از پردازنده اسمارت فون شما استفاده می کنند (استفاده بیشتر از پردازنده دستگاه، یعنی زودتر خالی شدن باطری). بهترین حالت استفاده از زنگ های موبایل استاندارد و بسیار ساده ای است که احتیاج به استفاده از پردازشگر موبایل ندارند.
به روزرسانی سیستم عامل و نرم افزارها: 
همیشه به دنبال آخرین نسخه سیستم عامل،firmwareو نرم افزارهای نصب شده روی موبایل تان باشید. زیرا برنامه نویسان و شرکت های تولید کننده موبایل همیشه به دنبال کاهش مصرف باطری هستند و ورژن های جدیدتر مصرف باطری کمتری نسبت به اجدادشان دارند.
کجا هستید؟: 
دستگاه های رادیویی در مکان هایی که نویز الکتریکی وجود دارد، سخت تر کار می کنند و به جستجوی بیشتری برای یافتن سیگنال ارتباطی نیاز دارند. پس هنگام مکالمه در پارک باطری بسیار کمتری نسبت به مکالمه در بیمارستان یا یک فروشگاه زنجیره ای مصرف می کنید. همینطور هرچه تعداد کاربران یک دکل مخابراتی بیشتر شود، مصرف باطری تلفن همراه شما هم برای تماس بیشتر می شود. پس مکالمه در محل ها و ساعات خلوت شبانه روز باطری کمتری مصرف خواهد کرد.
استفاده از اپلیکیشنJuiceDefender: 
اگر از جمله افرادی هستید که نیاز دارید تا از دائماً تلفن همراه خود استفاده کنید ولی می خواهید در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کنید می توانید از این اپلیکیشن که مخصوص تلفن های هوشمند اندرویدی است استفاده کنید.
جویس دیفنر یکی از برنامه های بسیار هوشمند و مفید برای بهینه سازی مصرف باتری اسمارت فون های اندرویدی محسوب می شود. با نصب این برنامه می توانید اتوماتیک سازی را با انعطاف پذیری بیشتری انجام دهید.
با کمک این برنامه می توانید تنظیمات را به گونه ای انجام دهید که برای مثال هر یک ساعت یک بار به شبکه وای فای متصل شود و شما را از ایمیل ها و سایر اخبار آنلاین با خبر کند. در ضمن تلاش برای اتصال به شبکه بیشتر از یک دقیقه طول نکشد و در صورت معطلی بیشتر فرایند را ادامه ندهد. یا اینکه می تواند شبکه های وای فای که بیشتر به آنها متصل می شوید را شناسایی کرده و تنها هنگامی که در محدوده انها قرار دارید، وای فای را روشن می کند. همچنین این برنامه می تواند کلیه برنامه ها و ارتباطات پر مصرف را هنگام شب غیر فعال کند.

ویژگی های این اپلیکیشن به گونه ای است که می تواند امکانات گوشی را با بهترین بهینه سازی مصرف باتری برای سخت گیر ترین کاربر اسمارت فون به مطلوب ترین شکل ممکن فراهم کند.ن
 
منبع : میزان

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا