اخبار

رشد کمتر از انتظار کسب و کار دیتاسنتر اینتل آینده این کمپانی را تهدید می کند

با توجه به اینکه بازار کامپیوترهای شخصی حال و روز چندان خوبی ندارد، کمپانی اینتل که یکی از تولیدکنندگان برتر چیپ جهان فناوری به شمار می رود نیز هدف گذاری اش را تغییر داده و آینده خود را به بازار دیتاسنترها گره زده. اما در این میان مشکلی دیگر وجود دارد.
طبق اخبار موجود، رشد کسب و کار اینتل در حوزه مرکز داده نیز تا حد زیادی کاهش یافته، و این موضوع از دید تحلیلگران اقتصادی پنهان نمانده. این شرکت پس از گزارش مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ اعلام کرد پیش بینی آنها برای رشد گروه دیتاسنتر (Data Center Group) تک رقمی خواهد بود.

 

intel-data-center-group

 

یکی از تحلیلگران مؤسسه اقتصادی برنشتاین در این رابطه می گوید: «این وضعیت، مشکل بزرگی برای اینتل به شمار می رود. آنها طی ۶ سال گذشته تنها یک مرتبه توانسته اند پیش بینی اولیه برای رشد گروه دیتاسنتر را محقق سازند.»
لازم به ذکر است کسب و کار دیتاسنتر اینتل در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به درآمد ۴٫۵ میلیارد دلاری رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته، اما پیشرفت این حوزه در سه ماهه اول و دوم به ترتیب ۵ و ۹ درصد بوده.

 

brian-krzanich

برایان کرانیچ مدیرعامل اینتل

 
 

کرانیچ در این رابطه می گوید رشد بخش دیتاسنتر در بیشتر حوزه ها از جمله خدمات کلاود و نتورک بسیار خوب بوده، اما در بخش سازمانی کمتر از حد انتظار ظاهر شده، و افزود:

بازار مشتریان سازمانی چندان رشد نداشته، و بنابراین نمی توان انتظار داشت کسب و کار سازمانی ما در بخش دیتاسنتر نیز به اندازه کافی پیشرفت کند. در واقع شاید به سطحی ثابت یا حتی مقدار کمی کاهش درآمد در این قسمت برسیم.

به عقیده تحلیلگران، عدم رشد کافی این بازوی اقتصادی مایه نگرانی است. اگرچه بخش کلاود پیشرفت سریعی را تجربه می کند، اما ظاهراً این شتاب به بهای تنزل کسب و کار مشتریان سازمانی صورت گرفته.
آنها می گویند بخشی از رشد کلاود به سازمان هایی مربوط می شود که حجم کاری دیتاسنترهایشان را به دوش خدمات کلاود انداخته اند، پس این سؤال پیش می آید که آیا ارتقاء حوزه کلاود و نزول بخش سازمانی به یکدیگر ربط دارد، یا دو روند جداگانه محسوب می گردد.
گفتنی است اینتل با در اختیار داشتن ۹۰ درصد بازار، موضع قدرتمندی در بازار دیتاسنترها دارد، اما به تازگی در تقویت این بازوی اقتصادی با مشکل مواجه شده و رشد نامحسوسی را تجربه می کند. پیش بینی های اولیه این کمپانی برای رشد گروه مورد بحث در ابتدای سال رقم ۱۵% را نشان می داد، اما به مرور کاهش یافت و اکنون به زیر ۱۰ درصد رسیده.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا