اخبار

رمزگشایی از دعوتنامه رسمی اپل

خلاقیت در تمامی کارهای شرکت اپل موج می زند و همیشه گفته شده است که استیو جابز شرکتی را پایه‌گذاری کرد که خلاقیت در DNA آن قرار دارد. دعوتنامه‌های شرکت اپل نیز همیشه جزوی از این خلاقیت بوده‌اند همیشه در عین سادگی دعوتنامه‌ها نکاتی در آن‌ها وجود داشته است که خبر از موضوع مورد بحث در کنفرانس دارد.
دعوتنامه ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) نیز دیشب به وقت ایران رسما منتشر شد. در این پست به رمزگشایی این دعوتنامه می‌پردازیم.
۱- آی‌فون ۶
دعوتنامه را که برعکس کنیم اعداد ۹ به ۶ تغییر خواهند کرد با این حساب دو عدد ۶ در آن مشاهده می‌شود که خبر از دو مدل iPhone 6 دارد.

۲- پرنده داخل دعوتنامه را مشاهده کردید؟
با برعکس کردن تصویر و هی دقیق به دعونگاتنامه یک پرنده را مشاهده می‌کنیم. یک منقار٬ سر و بال. این به چه معناست آیا قصد اپل از پرواز و جهشی بزرگ دارد و یا دستگاه جدیدی اعلام خواهد شد که توسط یک کبوتر تحویل داده می شود!

۳- واژه Say more در داخل دعوتنامه
این واژه مختص دستیار هوشمند اپل Siri است. در این کنفرانس آیا شاهد بهبود نرم افزاری و خبری از Siri خواهیم بود و یا آنکه Siri را در دستگاه دیگری هم خواهیم دید شاید آن دستگاه iWatch باشد.

۴- ۹ سپتامبر در قرن ۹
در زمان سلطنت آگوستوس، امپراتوری روم شروع به حمله به منطقه آلمان کرد، قبایل ژرمن به تدریج با تاکتیک های مبارزه به مقابله با …. روم پرداختند. ۹ بعد از میلاد، Arminius با اتحاد با ۶ قبیله دیگر از ژرمن‌ها به نبرد با سه …. روم در جنگل Teutoburg می رود و …. روم را شکست می‌دهند. آیا اپل در حال تکرار تاریخ پیروزی این بار با اتحاد با دیگر شرکت‌ها در مقابل رقبا است؟!
۵- واژه more (بیشتر) در دعوتنامه
واژه ها در دعوتنامه‌های اپل گویای همه چیز هستند و کاملا با دقت انتخاب می شوند. واژه more (بیشتر) برای چه استفاده شده است؟ آیا این واژه برای صفحه نمایش بیشتر؟ رنگ بیشتر و یا معرفی دستگاه‌های بیشتر استفاده شده است؟

۶- چرا رنگ خاکستری در دعتونامه زیاد است؟
پارسال اپل دعوتنامه را رنگارنگ ارسال کرد که بعد از آن در داخل کنفرانس iPhone 5C در رنگ‌های مختلف معرفی شد. این بار چه؟ رنگ‌های زیادی در دعتونامه وجود ندارند. این به چه معناست؟ تصور می کنیم نباید انتظار چیزی رنگارنگ را بکشیم.

۷- کاراکتر W در واژه Wish
کاراکتر W در وازه Wish که ما را به یاد iWatch می‌اندازد. همه انتظار ساعتی از سوی اپل با نامی که گفته می شود iWatch خواهد بود را می کشند اما این دعوتنامه چه می گوید آیا اپل در این دعتونامه از آروزها برای معرفی ساعت مچی هوشمند خبر می دهد و یا اینکه به نحوی اعلام می کند که ای کاش می توانستند ساعت مچی را هم معرفی کنند و یا ای کاش می توانستند خبری بیشتر از iWatch را در عوتنامه بگنجانند. به هر حال شایعات از دیروز تا به این لحظه در مورد معرفی محصولی جدیدتر از iPhone در کنفرانس ۱۸ شهریور در حال افزایش است و گفته می شود در کنفرانس ۱۸ شهریور شاهد ساعت هوشمند اپل هم خواهیم بود. ما هم امیدواریم اینگونه باشد!

۸- تصاویری از چادرمسافرتی یا سرپناه (اطلاعات بیشتر در مورد HomeKit)
با کمی چرخاندن دعوتنامه چیزی مثل سرپناه را در دعوتنامه مشاهده می‌کنیم که شاید حکایت از خانه‌ دارد و ارتباطی با قابلیت HomeKit که در WWDC 2014 برای iOS 8 معرفی شد. شاید در این کنفرانس اطلاعات بیشتری در مورد این قابلیت داده شود.

این ها مواردی هستند که از دعوتنامه‌های اپل می‌توان برداشت کرد اگر شما نیز مواردی را متوجه شده‌اید یا در سایت‌های دیگر مطالعه کرده اید در بخش نظرات وارد نمایید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا