اخبار

روزگار سخت اپل در چین

روزگار سخت اپل در چین

اپل

 

بر اساس گزارش‌های جدید منتشر شده، کمپانی اپل در طی سه‌ماهه پایانی سال گذشته میلادی نیز در کشور چین بر سر کسب جایگاه بهتر فروش با رقیبان خود همچون هواوی و شیائومی به رقابت پرداخت اما بااین‌حال تنها توانست جایگاه پنجم را از آن خود بکند.

تعداد ۴۳٫۸ میلیون آیفونی که این شرکت در سراسر چین عرضه کرده بود در طی سال‌های متمادی نزدیک به ۱۸٫۲ درصد کاهش پیداکرده و موجب سقوط این شرکت به جایگاه پنجم فروشندگان تلفن همراه هوشمند در چین شده است. بنابر گزارش‌ها، شرایط این غول آمریکایی تحت‌الشعاع تعداد عرضه‌ محصولات شرکت شیائومی قرارگرفته، هرچند که شیائومی هم با ۲۱ درصد کاهش عرضه روبرو شده است.

صدرنشین فروشندگان چین شرکت هواوی با فروش ۷۶٫۲ میلیون دستگاه است. کمپانی اوپو و ویوو نیز با فروش به ترتیب ۷۳٫۲ و ۶۳٫۲ میلیون دستگاه جایگاه دومی و سومی را به خود اختصاص داده‌اند. پیش‌ازاین تصور می‌شد که اپل به پرچم‌دار بی‌ قید و شرکت فروش در بازار چین تبدیل شود اما همان‌طور که آمارها نشان می‌دهند هم‌اکنون این بازار برای اپل به یک کارزار رقابتی شدید برای دست‌وپنجه نرم کردن با کمپانی‌های دیگر تبدیل شده است. البته می‌توان اصلی‌ترین عالم کاهش فروش این شرکت در کشور چین را قیمت بالا در مقایسه با رقبای اندرویدی محلی دانست.

کمپانی اپل نتایج سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ میلادی در بازار چین را در حالی اعلام کرد که با کاهش درآمد ۸ درصدی در این کشور روبرو شده بود. تیم کوک به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی این شرکت عامل اصلی این کاهش درآمد را ارزش پول چین خواند اما از طرفی نیز اعتراف کرد که بازار فروش چین برای اپل خالی از چالش نبوده است. بااین‌وجود تحلیل گران دیگر اظهار داشته‌اند که شاید دلیل کاهش فروش این شرکت صبر کردن مردم برای عرضه آیفون جدید شرکت اپل یعنی آیفون ۸ بوده است.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا