آموزش و ترفند

روشی ساده برای پیدا کردن موقعیت مکانی همراه اندرویدی با کمک گوگل

همراه اندرویدی

گم کردن تلفن‌های همراه هوشمند یکی از بزرگ‌ترین دردسرهای کاربران آن است که ممکن است هرروز چند بار نیز تکرار شود. مسلما دردسر اصلی زمانی آغاز می‌شود که شما تلفن همراه خود را گم کرده‌اید و می خواهید با استفاده از آن و به‌سرعت هر چه تمام‌تر تماسی برقرار کرده و یا فایلی را ارسال کنید. خوشبختانه گوگل امر نه‌چندان خوشایند را کاملا درک کرده و راهی را برای یافتن همراه اندرویدی به کاربران ارائه کرده است. برای دانستن چگونگی کارکرد این روش و استفاده از آن در حین گم کردن تلفن همراه هوشمند خود با ما همراه باشید:

۱٫به سایت گوگل بروید و مطمئن شوید که به حساب کاربری جیمیل ثبت شده بر روی تلفن همراه اندرویدی خود وارد شده‌اید

۲٫سپس عبارت Where’s my phone? (به معنای تلفن من کجاست) را جستجو کنید.

۳٫نقشه گوگل روبروی شما باز خواهد شد.

۴٫چندی پس‌ازآن با موقعیت مکانی تلفن همراه اندرویدی خود بر روی نقشه روبرو خواهید شد.

البته علاوه بر مشاهده موقعیت مکانی تلفن همراه خود، وارد شدن به نقشه با سه گزینه متفاوت نیز روبرو می‌شوید که هرکدام کارکرد مخصوص به خود را دارند. این سه گزینه به شرح زیر هستند:

  1. Play sound: با انتخاب این گزینه تلفن همراه شما شروع به زنگ خوردن می‌کند.
  2. Lock: با استفاده از این گزینه می‌توانید تلفن همراه خود را قفل کنید
  3. Erase: این گزینه به شما امکان پاک کردن اطلاعات موجود بر تلفنتان را می‌دهد. (به یاد داشته باشید که در صورت استفاده از این مورد دیگر نمی‌توانید از طریق بالا تلفن همراه هوشمند خود را پیگیری کنید و این گزینه برای موقعیت‌هایی که تلفن همراه شما توسط فرد دیگری دزدیده شده است کارایی دارد)

همان‌طور که می‌بینید این روش بسیار ساده و سریع است و شما می‌توانید با به خاطر سپردن قدم‌های این روش و پیاده‌سازی آن در مواقع گم کردن تلفن همراه هوشمند خود موقعیت مکانی آن را به دست بیاورید و سریعا به آن دسترسی پیدا کنید. لازم به ذکر است که این روش می‌تواند تا حدی در موقعیت‌های دزدیده شدن دستگاه هوشمند شما نیز به کمکتان بیاید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا